Ez lenne Magyarország legkapósabb autómárkája?

Gazdaság - szerző: Kacsúr Tamás

Az új év kezdetével érkeznek 2013-as újautóeladási statisztikák is, amiből kiderül- a vélhetően céges és flottavásárlók által dominált piac – kissé nőtt 2012-höz képest. A trendek szerint a hobbiterepjárók egyre nagyobb népszerűségnek örvendnek.  

 

Decemberben az egy évvel korábbinál picivel kevesebb, ugyanakkor így is több, mint ötezer új autóra került rendszám Magyarországon. Ezzel az éves mennyiség meghaladta az 56 100 darabot. Ez 5,8 százalékkal magasabb a megelőző év mutatóinál és 24,5 százalékkal a 2011-esnél.

 

A Datahouse friss adataiból kitűnik, hogy 2013 a  hobbiterepjárók térnyerése volt a magyar piacon. A SUV-k részesedése 14,2 százalékról 18,6 százalékra nőtt, eközben a kisautóké bő 3 százalékponttal 17 százalék alá csökkent, de kismértékben a felső közép kategória népszerűsége is apadt. Az SUV-kategória győztese – egyben a teljes modellpaletta harmadik helyezettje – a Dacia Duster lett, 1,9 ezres nagyságrendi darabszámmal, a második helyre a Nissan Quashqai futott be. A Duster ezzel megelőzte mind az Opel Astrát, mind a Suzuki Swiftet.  

 

A teljes hazai újautópiacon a márkák versenyét az Opel nyerte a Skoda és a Ford előtt, míg a legnépszerűbb modellnek a Skoda Octavia bizonyult.

 

Modelltoplista 2013 (darabszám szerint)
Skoda Octavia 3168
Ford Focus 2142
Dacia Duster 1876
Opel Astra J 1780
Suzuki Swift 1596
Volkswagen Golf 1416
Suzuki SX4 1270