Pótolják a piacról hiányzó magyar Suzukit, nőhet a márka piaca

Gazdaság - szerző: HH/MTI

A Suzuki az idén mintegy 5200 személygépkocsi értékesítését tervezi a magyarországi újautópiacon, a csaknem 10 százalékos bővülésben jelentős szerep jut egy import modellnek is, amelyet az Esztergomban gyártott Splash pótlására szánnak.

 

 

Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketing vezetője közölte: az idei első fél évben magyarországi márkakereskedőik 2869 autót értékesítettek, a 2014. évi megfelelő időszakihoz képest 20,7 százalékos növekedés reálissá teszi az éves tervet, amelyet még az új Vitara sikere is felülírhat.

 [pullquote]Tudta? Jelenleg 76 Suzuki márkakereskedés működik Magyarországon.[/pullquote]

Tavaly 4735 Suzuki kelt el a magyar piacon, melyek Hársfalvi János tájékoztatása szerint 98 százaléka esztergomi gyártású jármű volt. Legnépszerűbb modelljük, a Swift tette ki a teljes eladás 36,8 százalékát. A modellpalettán 2014-ben jelen volt még a szintén hazai gyártásból származó Splash, Swift, SX4, valamint az SX4 S-Cross.

 

Az idén már nem gyártják a régi SX-4-et és a Splasht. Az „A” méretkategóriában, a miniautók szegmensében emiatt keletkezett űrt próbálják betölteni a thaiföldi gyárban előállított Celerióval. Magyarországon a modellből 3 millió forint alatti ára miatt évi 500-600 darab eladására számítanak – ennyi fogyott Splashből is.