Drágábbak a felújított metrók, mint az újak

Drágábbak a felújított metrók, mint az újak

Nagyvilág - szerző: HH

Hétfőn lezárták le a 3-as metró északi – Újpest-központ és a Lehel tér közötti – szakaszát, az érintett hat állomás felújítása várhatóan egy évig tart – közölte Tarlós István.

 

A főpolgármester szerint a 3-as metróvonal felújítása a főváros legjelentősebb közlekedési projektje, de országos szinten is kiemelkedő beruházás. A 3-as metró Magyarország legnagyobb forgalmát lebonyolító vasúti rendszere: munkanapokon körülbelül 520-540 ezer utast szállít, többet, mint a teljes országos vasúti hálózat. A 17,3 kilométer hosszú metróvonalon húsz állomás van.

 

Az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint. A 3-as metró felújítandó szerelvényeiről szólva a főpolgármester elmondta: mostanáig 17 felújított szerelvény érkezett vissza, ezek közül 15 napi rendszerességgel részt vesz az utasforgalom lebonyolításában. A 18. felújított szerelvény várhatóan csütörtökön, a 19. november 9-én érkezhet meg Magyarországra.

 

Közben a Metro Report című orosz szaklap azt írja: Nyizsnij-Novgorod olcsóbban vett új metrókocsikat a Metrovagonmastól, mint amennyiért Budapest felújíttatta a hasonló szerelvényeit. A város 23 darab új metrókocsi vásárolt 1,3 milliárd rubelért, darabját 56,5 millió rubelért. Budapest 2015-ben írt alá szerződést a Metrovagonmassal 222 darab felújított metrókocsi vásárlására 69 milliárd forintnak megfelelő 15 milliárd rubelért, kocsinként tehát 67,5 millióért, 17 százalékkal drágábban, mint az újak.

 

A lapnak azzal Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője azt mondta:  a novgorodi kocsik régebbi típusúak, elavult orosz hajtással és régi szerkezetű forgóvázzal valamint orosz főegységekkel, a magyar metrót Hitachi hajtással, Knorr fékekkel, CAF kerékpárral szerelték.