Megtévesztő eljárás miatt büntették meg a Budapest Bankot

Megtévesztő eljárás miatt büntették meg a Budapest Bankot

Gazdaság - szerző: HH

Nem  vagy csak később írta jóvá a hitelkártyákhoz kapcsolódó ügyfélmegtartó és használatösztönző programjában ígért kedvezményeket a Budapest Bank, ezért az MNB 7,5 millió forintra bírságolta a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.

 

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) szerint megtévesztő módon olyan ügyfeleket is megkeresett ajánlatával, akik nem feleltek meg a kedvezmény feltételeinek. A 2014. június 19-től 2017. június 18-ig terjedő időszakot áttekintő jegybanki ellenőrzés megállapította, hogy a bank a hitelkártya-szerződésük megszüntetését kezdeményező ügyfeleket a kártya megtartására, további használatra ösztönző ajánlatokkal kereste meg. Ha a fogyasztó vállalta, hogy eláll felmondási szándékától, úgy a bank meghatározott kártyaforgalom teljesülése esetén pénzvisszatérítést, díjelengedést, illetve egyéb kedvezményeket biztosított számukra.

 

Az ellenőrzés ugyanakkor feltárta, hogy a bank több esetben nem vagy nem a vállalt összegben, illetve határidőn belül, számos alkalommal pedig csak panasztétel után írta jóvá az ajánlatban szereplő kedvezményt, bár a fogyasztó a szükséges pénzügyi feltételeket teljesítette. Az MNB megállapította, hogy a Budapest Bank a hitelkártya használatára ösztönző promóciója során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mivel a kedvezmények népszerűsítésével és elérhetőségével kapcsolatos megtévesztő gyakorlata alkalmas volt arra, hogy a fogyasztókat befolyásolja, akik így korábbi elhatározásukat megváltoztatva a hitelkártya megtartása és további használata mellett dönthettek.

 

A 7,5 millió forint bírság mellett az MNB kötelezte a bankot a tevékenységét támogató folyamatok és belső kontrollok olyan kialakítására, illetve megerősítésére, amellyel biztosítható, hogy ajánlataival csak az igénybevételre jogosult fogyasztókat keresse meg, továbbá a kedvezményeket a vállalt feltételek szerint teljesítse. A közlemény szerint a jegybank enyhítő körülményként értékelte, hogy a hitelintézet már az eljárás alatt megkezdte az ügyfélmegtartó program felülvizsgálatát, és az elmaradt kedvezmények jóváírását is.