Kifutunk az időből, kifutunk a pályázatokból. Vagyis lezárulnak, mivel választások előtt kell zárulniuk. Így lett kitalálva. Valahogy úgy lehetünk, mintha a robogó vonatból mindenki kiugrott volna, a kalauz meg előremegy dudálni mielőtt megáll, hogy hirdesse: jövünk!
Sajnos újabb nyertes pályázatokról nem igen hallani. A folyamatban lévő, elbírálásra váró, előkészített, valami elindult, 2020-ig tervezett és hasonló, megfoghatatlan bejelentéseket pedig – mint az elmúlt másfél év is igazolta – badarság lenne kikiáltani. mondjuk inkább ki: már csak annak hihetünk, ami elmúlt. Négy éve pedig nem ez lett ígérve.
Május végén joggal vetődik fel a kérdés: 300 méter szálloda előtti útszakasz felújítása nincs megkésve kicsit? Legalább nem lehet közel menni a még mindig ott acsarkodó kutyákhoz. Nem kellene lassan újratenni a másik oldal szervízútjának megsüllyedt, tizenéves burkolatát? Hol marad a Zsigmondy sétány vagy a szabadtéri színpad szezon előtti felújítása? És egyáltalán: nyert vendéghívogató fejlesztésekre a város pályázatot az elmúlt másfél évben, vagy az időközben leköszönő testület magával ragadott minden potenciált is? A harkányiaknak meg kell elégednie a korábban szándékosan a választások előtti időszakra időzített záródó projektek utolsó morzsáival? Melyek is ezek? Egy szökőkút, három játszótér, egy felújított és bezárt illemhely, egy terehegyi parkoló és egy bicikliút-darabka? Kire fog ráomlani a Bányász? Legalább kerítsétek már körbe!
Szerencse a szerencsétlenségben: a fejlesztés még ha jelentéktelen is, folyamatos: az Imri mögül egységesen felállt korábbi testület ügyesen elosztotta a tennivalókat a ciklus végéig, kár, hogy csak két évnyi munka gyümölcsét élvezzük. Egy biztos: jönnek a választások, így valamit mutatni is kell: talán kerül lámpa a sötét utcaszakaszra és talán néhány földút le lesz szórva zúzott kővel. Keser’ vicc járja az utcákat: tudod hogy lehet bérelt daruval választást nyerni? Állíts fel a fürdőben két hétre szüreti fesztivál után…
A Nagy Álomra már senki sem gondol. Nem hallani a fürdőnek nemhogy bővítéséről és élményparkká alakításáról, de még csak felújításról sem. Jelenleg azt találgatják, mikor engedik tele a Lepkét. Mohács a gyógyító termál városa lett, erre már tényleg értetlenül bámulunk. Jó a marketingje. Van marketingje, valószínűleg nem hiszik azt, hogy néhány blogban megjelentetett közhely annak számít és legfőképp nem elégszenek meg vele újabb strigulát húzva az országos sajtómegjelentetések számolócéduláján. Jönnek a választások. Hangos nyár lesz, de a szöveg már senkit sem érdekel. Csak a medencében legyen víz, hiszen a shownak menni kell.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.