Csak ősszel indulhat újra a Lufthansa Group, a német légitársasági csoport 100 géppel csökkenti flottáját és 10 ezer ember elbocsátásra készül – mondta Carsten Spohr vezérigazgató a Lufthansa Group online éves közgyűlésén kedden. A közgyűlés elfogadta a 2019-es pénzügyi beszámolót, és megszavazta, hogy a cég nem fizet osztalékot az eredmény után.
A vezérigazgató hangsúlyozta: most naponta alig 3 ezer embert szállítanak a csoport légitársaságai, de optimisták, annak ellenére, hogy pontosan nem tudni, mi lesz Európa egyik legnagyobb légitársaságával a járvány után. Az is kérdéses, hogy a cégnek sikerül-e elkerülnie a csődöt a kormányok segítségével. A Lufthansának gyakorlatilag nincs bevétele, kiadásai viszont megmaradtak – fogalmazott Carsten Spohr, emlékeztetve, hogy a készpénzállomány gyors fogyásának megakadályozására a dolgozók 90 százalékát kényszerszabadságra küldték.
Az újraindulási fázis azon is múlik Carsten Spohr szerint, hogy az államok milyen ütemben oldják fel az utazási korlátozásokat. A mostani információk alapján a légicég úgy számol, hogy legkorábban ősszel tudnak újraindulni a járatok, de az ezt követő felívelés nagyon lassú folyamat lesz, 2023-ra érhetnek el egyensúlyi állapotot, amely – mint Carsten Spohr fogalmazott – az új normális lesz.
A vezérigazgató úgy látja, hogy a mostaninál jóval kisebb üzemméretre kell átállnia a cégnek, tovább kell csökkenteni az üzemelési költségeket. Ezért kell a Lufthansának száz repülőgéppel csökkentenie az aktív flotta méretét, ami 10 ezer ember elbocsátását vonná maga után, hacsak nem találnak olyan megoldást, amellyel mind a 135 ezer munkavállalójukat tovább tudják foglalkoztatni.
A közgyűlésen a delegáltak elfogadták a Lufthansa Group pénzügyi jelentését, amely szerint a társaság 2 milliárd euró üzemi és 1,2 milliárd euró adózott nyereséget ért el. Előbbi 29 százalékkal, utóbbi 44 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.