Az Építési és Közlekedési Minisztérium elkezdte a közlekedésrendészeti szabályrendszer, a KRESZ (Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása) megújítását.
Az új közlekedési szabályrendszer kialakítása öt fő témakörben folyik, vizsgálják a közlekedési szabályrendszeren beül
a humán tényező – így a képzési, oktatási háttér, és a közlekedési kultúra – fejlesztési lehetőségeit;
a szankciórendszer és a közúti ellenőrzés hatékonyabbá tételét, felülvizsgálják
a közútkezelési szabályrendszert, megújítják
a járművekkel szemben támasztott műszaki elvárásokat, valamint
kialakítják az önvezetéssel kapcsolatos technológiák alkalmazási lehetőségeit.
A szakmai és tudományos munka, valamint a társadalmi egyeztetés a több ponton javításra szoruló, bonyolult és idejét múlt szabályrendszer mellett az oktatásban, képzésben, a szabályok betartásában és betartatásában, a közlekedési infrastruktúra sokszor helyi szinten nem egységes kialakításában, valamint a közlekedésben részt vevő járművek műszaki paramétereire vonatkozó követelményekben és a közlekedésben megjelenő új technológiák, eszközök kezelésében is azonosított olyan területeket, ahol beavatkozásra van szükség.
Az öt fő területet, így a KRESZ-ben foglalt magatartási szabályokat, a humán tényezőt, a szankciórendszert, az infrastruktúrát és a járműműszaki feltételrendszert érintően Lázár János, építési és közlekedési miniszter a belügy-, a Miniszterelnökséget vezető, a kultúráért és innovációért felelős, az igazságügyi, valamint a közigazgatási és területfejlesztési miniszter bevonásával 2025. március 31-ig tesz javaslatokat az új szabályozás kialakítására – áll a közleményben.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.