A vártnak megfelelően sikerült győzelemre váltania az első rajthelyet a Monacói Nagydíjon Nico Rosbergnek, amely a kezdeti spórolás után néhány baleset miatt igazán megélénkült, és Pastor Maldonado balesete után ideiglenesen megszakításra is sor került. A dobogó másik két fokát a bokszban Lewis Hamiltont megelőző két Red Bull, Sebastian Vettel és Mark Webber szerezte meg.
A rajtnál gond nélkül eljött a mezőny, az élen pozíciócserék sem történtek, noha Lewis Hamilton csapattársánál valamivel jobban rugaszkodott el előzni mégsem tudott és Sebastian Vettel ellen kellett védekeznie.
A német az első körökben próbált csak előzni, majd belenyugodott a már akkor szinte biztos végeredménybe. Rosberg és Hamilton ráadásul taktikusan vezetve az elérhető tempónál jóval lassabban haladtak, ezzel feltartva az egész mezőnyt, így szokatlan módon mindenki nagyjából azonos köridőket autózott a futam első szakaszában. Úgy tűnt, a német csapat célja az egykiállásos stratégia és ezzel a húzásukkal a lehetetlen előzési lehetőségek miatt bele is próbálták kényszeríteni a teljes mezőnyt.
Néhányan korábbra időzített bokszkiállással próbáltak ugyan előnyre szert tenni, és a kerékcseréket a 25. körben Mark Webber indította el, majd Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és a két McLaren is követte őt. A pályára visszatérve azonban egyik taktika sem működött.
Ha ekkor nincs baleset akkor valószínűsíthető a végéig a vonatozás. Felipe Massa a 29. körben ugyanolyan módon ugyanott csapta falhoz az autóját, mint a szombat délelőtt. A brazil a célegyenes falának ütközött, miután blokkoltak a Ferrari kerekei, és az autó a Ste Devote kanyar bukóterében landolt. Massa az autóból kiszállva nyakfájdalmakra panaszkodott, így vizsgálatra a pálya orvosi központjába szállították, de a Ferrari tájékoztatása szerint szerencsére nem sérült meg komolyabban.
A Safety Car nem lépett azonnal a pályára, és úgy tűnt, a takarítás lebonyolódhat nélküle, de egy kör elteltével mégis máshogy döntött a versenyirányítás. Vettel éppen ekkor járt a bokszban, a két Mercedes pedig a kör végén, egyszerre állt csak ki, ami a Red Bull kezére játszott. Ugyan Rosberg vissza tudott állni az élre, Hamilton elé viszon Vettel és Webber is beesett- bár ezt csak a szerencsének köszönhették.
A biztonsági autó 8 körön át a pályán volt, kiállását követően pedig mindenekelőtt Hamilton nyújtotta a látványosságot, aki néhányszor bepróbálkozott Webber megelőzésével. A legközelebb ehhez a szűk Rascasse kanyarban került, de az ausztrálnak sikerült kivédenie a támadást.
A küzdelem viszont nem folyhatott sokáig, hiszen a 46. körben piros zászlóval ideiglenesen leállították a versenyt egy újabb baleset miatt, aminek elszenvedői Pastor Maldonado és Max Chilton. A Marussia brit pilótája nem vette észre a Tabac kanyar előtt kívülről mellé érkező Williamst, s nem hagyott neki helyet, ami miatt a venezuelai a védőkorlátba csapódott, amely elmozdult a helyéről és szinte teljesen eltorlaszolta a pályát.
A mezőny így az éppen aktuális sorrendben visszarendeződött a rajtrácsra, a szerelőcsapatok pedig az autók köré gyűltek, hiszen ekkor többek között a gumicsere is megengedett.
Több mint 20 perc telt el a helyreállítási munkálatok befejezéséig, ezt követően a Safety Car mögött egy kör megtétele után repülőrajttal folytatódhatott a verseny.
Rosberg néhány másodperces előnyt tudott kiautózni Vettellel szemben, az első tízesben pedig Sergio Pérez és Adrian Sutil néhány merész- mármár meggondolatlan, de végül sikeres előzését nézhettük végig – Alonso egy korábbi pályaelhagyás miatt kénytelen volt maga elé engedni a túlságosan agresszív mexikóit.
Néhány kör után ismét egy baleset következett. Ezúttal Romain Grosjean elmérte az alagút utáni féktávot, és hátulról belerohant Daniel Ricciardo Toro Rossójába. Az ütközés mindkettőjük kiesését eredményezte, a biztonsági autó pedig ismét a pályán volt.
A következő újraindítás után Pérez tovább folytatta, és Räikkönen mellé próbált bebújni az alagút utáni sikán végén, de a rosszul felmért helyzet miatt a McLaren első szárnya érintkezett a finn bal hátsó kerekével, aminek következtében a Lotus pilótája defekt miatt volt kénytelen kiállni egy nem tervezett kerékcserére, és akkor pillanatnyilag lecsúszott a pontszerzésről. Pérez autója is komolyabb sérülést szenvedett, de csak pár körrel később egy újabb felesleges manőver során parkolt le a pálya szélén.
A mezőnyben zajló csaták nem zavarták különösebben Nico Rosberget, aki Vettelt némileg leszakítva elsőként érte el a kockás zászlót, így a tavalyi Kínai Nagydíj után második győzelmét szerezte a Forma-1-ben. A monacói dobogó másik két fokára a Red Bull pilótái, Vettel és Webber állhattak fel. Hamilton a futam végén valószínűleg a gumik szemcsésedése miatt már nem támadta komolyabban Webbert, így a 4. helyen ért célba, mögötte pedig Sutil, Button, Alonso, Vergne, di Resta és Räikkönen jött be pontszerzőnek. A Lotus finn pilótája az utolsó körben meg tudta szerezni a 10. helyet a problémákkal küszködő Nico Hülkenbergtől.
1. | Rosberg | Mercedes |
2. | Vettel | Red Bull-Renault |
3. | Webber | Red Bull-Renault |
4. | Hamilton | Mercedes |
5. | Sutil | Force India-Mercedes |
6. | Button | McLaren-Mercedes |
7. | Alonso | Ferrari |
8. | Vergne | Toro Rosso-Ferrari |
9. | Di Resta | Force India-Mercedes |
10. | Raikkonen | Lotus-Renault |
11. | Hulkenberg | Sauber-Ferrari |
12. | Bottas | Williams-Renault |
13. | Gutierrez | Sauber-Ferrari |
14. | Chilton | Marussia-Cosworth |
15. | van der Garde | Caterham-Renault |
Kiesők: | ||
Perez | McLaren-Mercedes | |
Grosjean | Lotus-Renault | |
Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | |
Bianchi | Marussia-Cosworth | |
Maldonado | Williams-Renault | |
Massa | Ferrari | |
Pic | Caterham-Renault |
A Mercedes eredménye jelenleg óvás alatt áll, hiszen a futam előtt a Red Bull és a Ferrari hivatalosan is kérte az FIA-t a Mercedes szerintük szabálytalan gumitesztjének kivizsgálására.
Valamint vizsgálják még Raikkönent is, így az eredmény még hivatalosan nem végleges.
Hat versenyt követően a bajnokság állása: | ||||||
1. | Vettel 1 | 7 | 1. | Red Bull-Renault | 164 | |
2. | Raikkonen | 86 | 2. | Ferrari | 123 | |
3. | Alonso | 78 | 3. | Lotus-Renault | 112 | |
4. | Hamilton | 62 | 4. | Mercedes | 109 | |
5. | Webber | 57 | 5. | Force India-Mercedes | 44 | |
6. | Rosberg | 47 | 6. | McLaren-Mercedes | 37 | |
7. | Massa | 45 | 7. | Toro Rosso-Ferrari | 12 | |
8. | Di Resta | 28 | 8. | Sauber-Ferrari | 5 | |
9. | Grosjean | 26 | ||||
10. | Button | 25 | ||||
11. | Sutil | 16 | ||||
12. | Perez | 12 | ||||
13. | Ricciardo | 7 | ||||
14. | Hulkenberg | 5 | ||||
15. | Vergne | 5 |
A bajnokságban Vettel 21 pontosra növelte előnyét a gyengébb eredménnyel záró Räikkönen előtt. Rosberg győzelmével feljött a tabella 6. helyére.
Az idei bajnokság 7. futamára két hét múlva Montrealban kerül sor, ahol a Kanadai Nagydíjat rendezik majd.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.