Új előírások vonatkozhatnak a kerékpáros közlekedésre a kormány rendelettervezete szerint: a biciklista is viselhetné az első és a hátsó lámpát, továbbá megengednék a villogó lámpa használatát is.
A kormány honlapján megjelent tervezet legtöbb új szabálya a kerékpárok világítását módosítja. Jelenleg csak a hátsó világításnak kell olyan folyamatos, piros fénynek lennie, hogy azt tiszta időben 150 méteres távolságból látni lehessen. Az új előírás ezt kötelezővé teszi az első lámpára is.
Az első- és a hátsó lámpa elhelyezhető a hajtó személyen is. Ez, illetve a rögzített lámpa villogó üzemmódú is lehet, ami – lássuk be – a sötét országúton figyelemfelhívóbb, mint a folyamatosan világító, azontúl segít elkülöníteni a kerékpáros fényét az utat szegélyező kilométeroszlopok fényvisszaverőitől. A percenkénti felvillanások száma 120 és 200 közé kell, hogy essen. Ha utánfutót vontat a kerékpár, akkor csak az egyik lámpája villoghat, míg alapesetben az első és a hátsó lámpánál is megengedett a villogó üzemmód. A tervezet megkülönbözteti a dinamós és az elemes (önálló energiaforrású) lámpákat. A dinamós változatnál együtt kell be- és kikapcsolhatónak lenni az első és a hátsó lámpának. A láthatóság kötelező eszközei a küllőprizmák is. Ezek helyett alkalmazható lesz fehér fényvisszaverő körgyűrű is a gumiabroncsokon.
A gyerekülést a két keréktengely közé, a hosszanti középvonalban kell elhelyezni. A vezető háta mögött – a csomagtartóhoz rögzítve, vagy annak a helyén csak külön feltételekkel helyezhető el a gyerekülés, mégpedig, hogy a gyereket az ülésben tartó biztonsági öv tegye lehetetlenné azt, hogy abból a csöppség ki tudjon bújni, illetve az ülés lábtartója akadályozza meg, hogy a gyerek lába a küllők közé kerülhessen vagy a kerékhez érhessen. A gyerekülés, illetve annak tartozékai nem lehetnek összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetve az azzal együtt forduló kormánnyal.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.