Manapság az egyik legfontosabb szemponttá vált az autózás világában, hogy az egyes modellek fogyasztását minél inkább mérsékelni tudják a gyártók. Az Audi egy leleményes módszernek köszönhetően a jelzőlámpákon is spórolna.
Erre már sok-sok megoldást vonultattak fel az autóipari szereplők, mint az elektromotorok beépítésével elért hibridek, a szárnyukat bontogató üzemanyagcellás megoldások, vagy, hogy egy egyszerűbbet említsünk, a start-stop rendszerek. Az Audi most újabb ötlettel rukkolt elő.
Az Audi szerint már gyártásra kész az eddigiekhez kevésbé hasonlítható fogyasztás-optimalizáló szoftver. Nem véletlenül használjuk ezt a szót, hiszen a németek online közlekedésijelzőlámpa-felismerő rendszere úgy takarít meg számunkra üzemanyagot, hogy a hajtásláncba gyakorlatilag nem kell belenyúlnia a gyártónak.
Az eddig egyedülálló asszisztens a világhálóhoz csatlakozva kéri le az adott városban található jelzőlámpák adatait, hogy aztán a műszerfalon lévő kijelzőre kiírja nekünk, hogy mennyivel kell haladnunk ahhoz, hogy elérjük a következő zöldet. Illetve, hogy van-e értelme még gyorsítanunk, vagy – értékes deciket megtakarítva – elkezdhetünk lassulni. A start-stop rendszerrel is együttműködő megoldás a piros lámpánál várakozva információkkal szolgál arról, hogy mikor válik szabaddá az utunk, és előtte 5 másodperccel még a motort is beindítja számunkra, ami a mai villámgyorsan működő rendszerek mellett kissé sok időnek tűnhet.
A négykarikások szerint a rendszer készen áll a bevetésre, és akár az összes szériagyártású autójukba beépíthető. A gyártó szerint amennyiben ez megtörténik, csak Németországban 900 millió liter üzemanyagot spórolhatnának meg az autósok – bár arról nem szól a fáma, hogy mennyi idő alatt. Ezzel együtt természetesen a szén-dioxid-kibocsátás is csökkenne, körülbelül 15 százalékkal.
Az Audi újdonsült rendszere nem egy nagy ördöngösség, hiszen egy kis odafigyeléssel és előrelátással egy hasonló segítség nélkül is könnyedén spórolhatunk az üzemanyaggal. Ezt azonban sok autós figyelmen kívül hagyja, mert ezeket a „trükköket” nem oktatják mindenhol. Összességében tehát valóban értékes litereket spórolhatnak meg a gyártó vevői a jövőben, arról nem is beszélve, hogy a saját autójuk fogja őket hatékony vezetésre tanítani, amivel mindenki jól jár. Arra azért még kíváncsiak vagyunk, hogy a valóságban miként fog üzemelni a rendszer, és például hazánkban elérhető lesz-e.
(HH/autopult)
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.