Eltűnhetnek a multik reklámlapjai

Gazdaság - szerző: HH

Már húsvét után a Parlament elé kerülhet az a törvényjavaslat, mely ellehetetlenítené a kiskereskedelmi áruházláncok ingyenes reklámújságainak kiadását valamint a weblapjukon történő reklámozást.

 

A tervezet szerin – melyet a kormánypárti Magyar Idők lebegtetett meg – az olyan áruházláncok, mint például a Tesco, Spar, Lidl vagy Aldi ezentúl csak médiatermékben hirdethetik áruikat, akcióikat. A saját kiadványaik és szórólapjaik nem azok, a hírtartalom és a hirdetések arányainak kötelező jellege miatt pedig nem is felelnek meg az ehhez szükséges feltételeknek. Az indoklásban a kis üzletek és a tudatosabb fogyasztói döntés is szerepel.

 

Korlátoznák a multik reklámra fordítható kiadásait is, így ezek felső határa az árbevétel fél százaléka lenne. Ez annyit jelent, hogy a hat legnagyobb lánc évi 40 milliárd helyett 10 milliárdot költhetne hirdetésekre.


A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.