Több száz milliárd forint hitelt adott Kína a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításához. A 20 évre 2,5 százalékos kamattal felvett 467,5 milliárdos kölcsönből Magyarországon 166 kilométer szakasz újulna meg és bővülne két sínpárosra.
A teljes beruházás 550 milliárd forintból valósul meg, melynek 85 százalékát hitelezik. Míg a Fidesz, Pataki Márton, az Együtt elnökségi tagja arra mutat rá, mindez Kína érdekét szolgálja, hiszen ez a kommunista állam egyik fő szállítmányozási útvonala, amiért Magyarország fizet, pedig vissza nem térítendő támogatást kellene kapnunk.
Állítják: a felújítás után a személyforgalom is gyorsul, a vonatok akár 160 kilométeres óránkénti sebességgel is mehetnek. A megvalósíthatósági tanulmány titkosítva lett, így nem tudni, a kormány mennyi milyen megtérülésre számít a kínai áruk átmenőforgalmát elősegítő beruházás kapcsán.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.