A nyári szezonnak még nincs vége, hisz szeptemberben lesz a Szüreti Fesztivál, valamint évek óta jó az időjárás a hónapban, aminek köszönhetően még ekkor is nagy a vendégsereg a városban. A Harkányi Gyógyfürdő Zrt. sikeresen zárta a fürdőfesztivált, a Gyermekvilág építése pedig a tervezett határidők szerint zajlik. Évközi értékelést kértünk a cég igazgatósági elnökétől, Marosi Andrástól.
Hogyan alakult a Harkányi Gyógyfürdő Zrt. első féléve?
Mint minden évben, az első hónapok arról szóltak, hogy felkészülünk a nyári időszakra. Az igazgatóság esetében ez az időszak a cég megismerését is jelentette egyben. A korábbi interjúkban említettem, milyen változásokat vezettünk be, azt nem sorolnám fel most újra. A nyári szezonra felkészülés során közel 2200 négyzetméter díszburkolatot újítottunk fel, a Lepke medence és a gyermekmedence környezete teljesen megújult. A legszebbet próbáltuk kihozni ebből a területből. Új játszóteret alakítottunk ki a gyermekmedence mellett, valamint az 50 méteres medence mellett felújítottuk a támfalat és az oda vezető út körüli kiszolgálóegységek díszburkolata is megújult. A strand nyári nyitva tartására és a vendégek minél magasabb színvonalú kiszolgálására is felkészültünk az év elején.
Arra törekszünk, hogy vendégeink elégedetten távozzanak és visszatérjenek hozzánk. Nem szeretnék még részletesen számadatokba belemenni, az év hátralévő időjárása ugyanis nagyban befolyásolja a forgalmat. Ha esetleg az augusztus vége hidegre vagy csapadékosra fordul, akkor a számok visszaeshetnek. Mindenesetre augusztus közepéig nagyon jól alakultak a számaink.
Ha csupán olyan belépőszámot produkálunk a téli hónapokban, mint a tavalyi évben, akkor már most augusztus közepén elmondható lenne, hogy megvalósulnak az üzleti tervezés során előirányzott árbevételi eredményeink. Az idei január és március kis visszaesést jelentett, de ha az augusztust is idevesszük, akkor jelentős többlettel tudunk büszkélkedni.
Azt gondoljuk, hogy a nyári kedvező időjárásnak, a strand részleges felújításának és a fejlődő színvonalú marketingtevékenységek összhangjának köszönhető mindez. A strandon megközelítőleg 145.000 vendég fordult meg a szezonban, ami 45 százalék körüli növekedést jelent a tavalyi számokhoz viszonyítva. Az évet értékelő végleges adatokat a decemberi zárással tudunk mondani. A gyógyfürdőbe érkező vendéglétszámot tekintve is elmondható, hogy ott is van kis mértékű emelkedés.
Olvashattuk, hogy 17 ezres vendéglétszámot produkált a cég a fürdőfesztivállal. Elégedettek a rendezvénnyel?
A fürdőfesztivál létszámemelkedést mutatott a tavalyi évhez képest és a programok a tervezett bevételt produkálták. Az elmúlt öt év legeredményesebb napján 6500 fős vendéglétszámot számolhattunk, ám idén volt egy olyan szombatunk, amikor 7351 fős vendéglétszámot értünk el. Bízunk abban, hogy az a vendégsereg, amely az idei évben itt volt a harkányi strandon, az visszatér hozzánk. Olyan műszaki és szervezeti felépítést kell megkövetelni a cég életében, ahol ez a napi vendéglétszám az, amire felkészültek kell legyünk. Ezt vesszük célba a tervezéshez.
Minek köszönhető, hogy általánosságban nőtt a vendéglétszám?
A 2017-es év első intézkedései közt volt, hogy a marketing terén új munkatársakat, új vállalkozókat bíztunk meg céljaink eléréséhez. Ők felmérést készítettek a vendégek körében; több száz vendégértékelés áll rendelkezésünkre, összességében pozitív a vendégvélemény alakulása. Kétségtelen, hogy az „egyéb megjegyzés” rovatban van olyan, amit meg kell szívlelnünk és javítanunk kell, de magas a pozitív visszajelzések száma. A megkérdezetteknek tetszik a strandfejlesztés, a beruházás. Legyen szó a medencetér megújulásáról, a csúszdaparkról, a gyepfelületekről vagy a díszburkolatok cseréjéről. És valljuk meg, ezek közül van olyan, amit jó néhány évvel ezelőtt el kellett volna már végezni.
Hogyan készülnek az őszi-téli időszakra?
Az elkövetkező időszak már a 2018-as év önerős beruházásainak előkészítéséről szól. Szeretnénk egy komplett kamerarendszert kiépíteni, amely a felmerülő problémák kiküszöbölésére szolgál. Szeretnénk továbbá a hintaágyainkat felújítani és új pihenőágyakat vásárolni. Ez azzal is jár, hogy a kölcsönzési rendszert is megújítjuk. A díszburkolatok cseréje folytatódik az elkövetkező időszakban. Évtizedes mulasztást kívánunk pótolni azzal, hogy a négyes medence kabinsorának cseréjét tervezzük, vele egyetemben megújul az itt található vizesblokk is.
Mi a helyzet a beléptetőrendszerrel?
A Harkányi Gyógyfürdő Zrt. jelenlegi beléptetési módján mindenképp változtatni szeretnénk, azonban ezt szezonban nem tehetjük meg. A beléptetőrendszer nagyon mélyen gyökerező probléma, egy korábbi elhibázott fejlesztésnek a része. Megterveztünk kis költségvetésből egy beléptető rendszert, ami a karszalagon található vonalkóddal belépteti a vendéget. Illetve a nyári szezonra megfelelően képzett kollégákat irányítottunk a belépőkapukhoz, valamint hat pénztárat működtetünk a legnagyobb forgalmú napokon. A rendszer további fejlesztése tervben van, de ez egy komplett vállalat-irányítási rendszer cseréjét is magában foglalja. Ez hatalmas beruházás, ehhez megfelelő pályázati lehetőségre várunk. El kell kerülni azt, hogy sorban állások legyenek, a vendég azért jön, hogy a strandot használja és ne feleslegesen várakozzon. Ezzel a szemlélettel tervezzük a jövőben a beléptetési rendszerünket.
A nyár folyamán nemcsak a fürdőfesztivál és a számadatok voltak érdekesek, hanem az a tábor is, amit idén először szerveztek meg. Hogyan sikerült, milyenek a visszajelzések?
Újításunk volt az idei esztendőben, hogy a harkányi gyerekek elhelyezéséhez a nyári időszakban segítséget nyújtottunk a szülőknek. A város, a fürdő, a városgazdálkodás és a kórház támogatásával valósult meg a hetenként ismétlődő tábor a strand területén. Önköltségi áron alakítottuk ki a programot, szakképzett óvodapedagógusokkal és úszómesterekkel tölthették az idejüket a gyerekek. A harkányi óvodával együttműködésben szerveztük mindezt – és a visszajelzések alapján jól sikerült. Egyelőre csak az intézmények dolgozói számára került meghirdetésre, de a jövőben tervezzük a város lakossága számára is.
Folyik az építkezés a strand területén, mikorra várhatjuk az új rész megnyitását?
A Gyermekvilág kialakítása a tervezett határidőknek megfelelően alakul. A strand műszaki kollégái és a vezetőség is minden héten egyeztet a fővállalkozóval és a beruházás műszaki ellenőrével. Augusztus közepén elmondhatjuk, hogy a legkisebbek számára készülő medence szerkezetkész, a burkolat és egyéb kialakítások vannak vissza. Az eggyel nagyobb korosztály, az óvodások számára készülő medence vasalatai elkészültek és következik a szerkezetkész állapot. Majd együttesen kerül sor a medencék burkolására. Elkészült a gépház szerkezete is. Szeretnénk október végével megkezdeni a próbaüzemet, a novemberi időszakban pedig átadni ezt a területet a vendégeknek. Rendkívüli esemény hiányában a tervek szerint nyithat ez a rész a fürdőben.
Beszámolt róla korábban a Harkányi Hírek is, hogy magyar-szlovén-horvát együttműködésben készülnek új pályázatokra. Mit tudhatunk erről?
Harkány, Lendva és Prelog együttműködésének keretében 2017 februárjában született önkormányzati döntés, hogy részt kíván venni városunk az Aquakulturális és Dráva-Mura Európai Gazdasági Régió programban. Júliusban a Harkányi Gyógyfürdő Zrt. kapcsolódott ehhez a programhoz mint a város operatív együttműködő partnere. A felek megállapodtak abban, hogy a 2014-2020-as időszakban közös fejlesztési programot hajtanak végre elsősorban az egészségturizmusban, a kutatás-fejlesztésben és az oktatásban. Megállapodtak továbbá abban is, hogy ennek érdekében közös cselekvési tervet dolgoznak ki és közösen vesznek részt pályázati lehetőségeken. Várjuk az ehhez kapcsolódó lehetőségeket és a közös programokat.
A végére maradt a kínai utazás. Milyen céllal utaztak ki és mik a tapasztalatok?
Kínába kaptunk meghívást egy 2000 fős turisztikai konferenciára, melynek a középpontjában az egészségturizmus és a sportturizmus állt. Népszerűsítettük a várost és adottságait, találkoztunk a helyi orvostudományi egyetem képviselőivel, természettudományos és egészségügyi vezetőkkel. Gyakorlatilag egyik kiemelhető fontos eleme az utazásnak, hogy az ügynökség, a tudományegyetem, a turizmus és az egészségipar jelentősebb képviselőit elhívjuk Harkányba, ezáltal megalapozva egy turisztikai szempontból fontos kapcsolat kialakulását.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.