Jótékony hatással van a turisztikai létesítmények működésére, a kiemelt desztinációk iránt növeli az érdeklődést a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) nyári kampánya – mondta Flesch Tamás az állami televízióban.
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége alelnöke kiemelte: a kampány az olyan hagyományosan népszerű turisztikai térségekre összpontosít, mint a Balaton, Tokaj és Sopron-Fertő vidéke, ugyanakkor kevesek által ismert látványosságokra is felhívja a figyelmet – így például a balatonszentgyörgyi Csillagvárra.
Flesch Tamás megjegyezte: tavaly rendkívül sikeres, rekord teljesítményű évet könyvelt el a turizmus, ráadásul idén az első félévben ezt az eredményt 10 százalékkal sikerült meghaladni. Szerinte az egyre javuló teljesítmény hátterében az áll, hogy több pénz jut a pihenésre, sok volt a hosszú hétvége idén és a Szép-kártyát is sokan vették igénybe.
Ma már nem elég jó szállodát üzemeltetni, a szálláshely köré különféle attrakciókat kell szervezni, amelyek lehetnek kulturális, sportos vagy gasztronómiai programok is – emelte ki. Szerinte egyre több szállásadó képes megfelelni az új igényeknek.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.