Az internetes áruház öt éve tesz közzé olyan tájékoztatásokat weboldalán egyes termékeknél, amelyek alkalmasak arra, hogy a vásárlók döntését sürgessék. A versenyhivatal szerint ilyen például azok az állítások, hogy jelenleg épp hány ügyfél érdeklődik a termék iránt vagy hogy az utolsó valahány darab érhető el ezen az áron.
A Gazdasági Versenyhivatal az Alza.hu Kft.-vel és az Alza.cz a.s.-el szemben azért indított eljárást, mert úgy véli, hogy a vállalkozások agresszív értékesítési módszert alkalmaznak, amellyel megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
A hivatal szerint az Alza dalán alkalmazott kommunikációs gyakorlat valószínűsíthetően alkalmas olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely a döntési folyamat zavarásával jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási szabadságát, illetve lehetőségét a tájékozott döntés meghozatalára az érintett áruról. Így olyan döntésre késztetheti az érdeklődőt, amelyre egyébként nem szánta volna rá magát.
A versenyhivatal ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.