Több száz milliós bírságot kapott az Alza

Gazdaság - szerző: HH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen, megtévesztő reklámozása miatt.

 

Az Alza 2018. január és 2019. február között hat alkalommal meghirdetett Black Friday akciójának reklámkampányait vizsgálták. A webáruház az akciós időszakokra nagymértékű, „akár 80 százalékos” kedvezményeket ígért reklámjaiban. A 80 százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény azonban kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amelyek nem a reklámkampányban képszerűen bemutatott vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak. A GVH a megtévesztő reklámokért 862 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.

 

A versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is.

 

A furcsa manó cégét legutóbb májusban vették elő, akkor az olyan tájékoztatások voltak terítéken, amelyek alkalmasak arra, hogy a vásárlók döntését sürgessék.