Megváltozott november 11-től a Google Általános szerződési feltétele. Az egyik legfontosabb újdonság a felhasználók nevének, fényképnek és vélemények használata a hirdetéseknél, amire magyarázatot is ad a keresőóriás:
„Ismerősei visszajelzései alapján időt takaríthat meg, és az ilyen visszajelzések valamennyi Google-szolgáltatás, így például a Google Keresés, a Google Térkép és a Google Play, továbbá a hirdetések esetében is jobb találatokat eredményezhetnek az Ön és ismerősei számára is. Ismerősei például láthatják azt, ha Ön 4 csillagra értékelte valamelyik együttes albumát a zenekar Google Play-oldalán. A kedvenc helyi pékségének adott +1 pedig megjelenhet abban a hirdetésben, amelyet a pékség a Google-on keresztül jeleníttet meg.”
A kereső régóta használja adatainkat, összegyűjti és rendszerezi keresési szokásainkat, ami egyáltalán nem baj: ha már hirdetést kell olvasgatnunk és unos-untalan nézegetni, azok legalább olyanok legyenek, amik legalább kicsit érdekelnek. Mert hát hirdetni kell, a netes gazdaság egyik alappillére az.
No persze nem annyira könyörtelenül ragadja el képeinket, és ajánlásainkat (már ha szoktunk ilyet csinálni) is módjával társítja hozzánk, bár alapból megteszi, ha nem tiltakozunk. Ha ide kattintunk, az oldal alján kiválaszthatjuk, hogy:
„A tevékenységeim alapján a Google megjelenítheti a nevemet és profilfotómat a hirdetésekben megjelenő megosztott ajánlásokban.”
Ha itt szerepel a pipa, megjelenhet nevünk és a fotónk a hirdetéseknél, ha nem, akkor nem fogja ezeket felhasználni. Egyébként a 18 év alatti felhasználók adatait nem használja fel a Google.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.