A postára bízták az italautomaták üzemeltetését

Gazdaság - szerző: HH

Nem marad a suszter a kaptafánál és nem az alapvető szolgáltatások színvonalának emelése a következő projekt: a kormány ugyanis a postát jelölte ki az étel- és italautomaták felügyeletére.

 

Az országszerte működő mintegy 30-32 ezer automata további üzemeltetésének feltétele az automata felügyeleti egység beszerelése, az étel- és italautomaták üzemeltetőnek július 31-ig szerződést kell kötniük az engedéllyel rendelkező felügyeleti szolgáltatóval, ez esetben a Magyar Postával.

 

A posta feladata menedékes felügyeleti szolgáltatóként a hatóságilag bevizsgált és engedélyezett műszaki berendezés, az automata felügyeleti egység felszerelése, működtetése, amely a regisztrált étel- és italautomaták adatait továbbítja a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak.

 

A posta külső szakértő által auditált módon biztosítja az üzemeltetők forgalmi adatainak védelmét, azt, hogy azok titkosított adatkommunikációs csatornán jussanak el az adóhivatalhoz, az üzemeltetők pedig elektronikus felületen érik el az automatáik által szolgáltatott, elsősorban forgalmi információkat – közölte a csomagküldő vállalat.