Alonso nyert Kínában

Nagyvilág - szerző: GR

A Scuderia Ferrari spanyol világbajnoka egy meglehetősen sima verseny végén szerezte meg pályafutása 31. győzelmét a Forma-1-ben. A sanghaji futamon a  második helyezett Kimi Räikkönen lett a Lotus autójával, a dobogó legalsó fokát Lewis Hamilton szerezte meg aki az utolsó körben még éppen hogy meg tudott menekülni Sebastian Vettel támadásai elől. A Mercedes ismét küszködött a gumikopással, de még így is fel tudtak állni a dobogóra. Nico Rosberg már nem volt ilyen szerencsés, aki technikai gondok miatt volt kénytelen feladni a versenyt. A Red Bull szintén egy felemás hétvégét zárt Mark Webber furcsa kiesésével.

A végeredmény egyelőre nem tekinthető hivatalosnak, miután több esetet is vizsgálnak a bírák.

1. Fernando Alonso Ferrari 1ó 36p 26,945
2. Kimi Raikkonen Lotus-Renault +    10,100 mp
3. Lewis Hamilton Mercedes +    12,300 mp
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +    12,500 mp
5. Jenson Button McLaren-Mercedes +    35,200 mp
6. Felipe Massa Ferrari +    40,800 mp
7. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari +    42,600 mp
8. Paul di Resta Force India-Mercedes +    51,000 mp
9. Romain Grosjean Lotus-Renault +    53,400 mp
10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +    56,500 mp
11. Sergio Perez McLaren-Mercedes + 1p 03,800 mp
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1p 12,600 mp
13. Pastor Maldonado Williams-Renault + 1p 33,800 mp
14. Valtteri Bottas Williams-Renault + 1p 35,400 mp
15. Jules Bianchi Marussia-Cosworth +     1 kör
16. Charles Pic Caterham-Renault +     1 kör
17. Max Chilton Marussia-Cosworth +     1 kör
18. G. Van Der Garde Caterham-Renault +     1 kör
Kiesők:
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 5. körben
Adrian Sutil Force India-Mercedes 6. körben
Mark Webber Red Bull-Renault 16. körben
Nico Rosberg Mercedes 22. körben
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:36,808 mp

A futamot Hamilton kezdhette meg a pole pozícióból, mellé pedig Räikkönen sorakozott fel. Az időmérőről utólag kizárt Mark Webber a bokszutcából rajtolt, így a Red Bull még elvégezhetett néhány módosítást az autóján a verseny előtt.

A rajtnál Hamilton simán eljött, mögé pedig a szokásosan kiválóan rajtoló Ferrarik soroltak be az első kanyarban. Alonso és Massa is átugrotta Räikkönent, Rosberg az 5. helyre csúszott, az első tízesben azonban más változás nem történt a sorrendben.

A pilóták vigyáztak egymásra, a legveszélyesebbnek tűnő csatát a Force India két versenyzője vívta egymással, amely során Paul di Resta röviden el is hagyta a pályát a 13-as kanyarban. A lágyakon rajtoló Webber már az első kör végén a bokszba hajtott, hogy letudja a cserét.

Hamilton a 4. körig tudta tartani előnyét, a célegyenesben ekkor ráadásul a DRS-t használva mindkét Ferrari elment mellette. A brit máris küszködni kezdett a gumikkal, s ezt követően meg is kezdte a kerékcserék sorát az élmezőnyben, példáját pedig gyorsan követték a többiek is.

Az élre ekkor a közepes keverékeken rajtoló, így a pályán maradó pilóták közül Nico Hülkenberg állt, őt Sebastian Vettel és a lassacskán leszakadó Jenson Button követte.

[pullquote]Esteban Gutierrezt megbüntette a kínai versenybíróság: öt rajthellyel hátrébb sorolják majd a bahreini időmérőt követően a rajtrácson.[/pullquote]A verseny legkomolyabb balesetét a Sauber újonca, Esteban Gutiérrez okozta, aki a 4. körben elmérve a féktávot a hátsó egyenes végén Adrian Sutil Force Indiájába rohant, véget vetve ezzel mindkettejük futamának. Az esetet vizsgálták a sportfelügyelők.

Az első kiállásokat követően két kisebb koccanás is történt. Először Mark Webber és Jean-Éric Vergne ütközött, amikor az ausztrál talán túl optimistán próbálta megelőzni a Red Bull utánpótláscsapatának versenyzőjét. Pár pillanattal később Kimi Räikkönen ért hozzá Sergio Pérez McLarenjének hátuljához, miután a mexikói kissé kiszorította a pályáról. Az esetet versenybalesetnek nyilvánították, és noha a Lotus orrkúpja megsérült, ez nem okozott jelentős hátrányt a finn számára.

Webber a balesetet követően orrkúpcserére kényszerült, de a pályára visszatérve azonnal probléma adódott autójával – rosszul tették fel a jobb hátsó gumiját a kerékcserekor, hiszen a hosszú egyenes végén az le is esett az autóról, az ausztrál pedig így feladta a versenyt, noha különös taktikájának köszönhetően már az élmezőnyben, Vettel környékén állt ekkor.

Kiesett a futamról Nico Rosberg is, akinek Mercedesében saját elmondása szerint a felfüggesztéssel volt gond.

A közepes gumikat legtovább a két McLaren tudta életben tartani – Button a 22., Pérez pedig a 24. körben állt csak ki először a bokszba. Alonso ekkorra már 5 másodperccel vezetett Hamilton előtt, akit Räikkönen üldözött.

Vettel végig az élbolyban maradt eltérő stratégiájának köszönhetően, így nem lehetett tudni, hogy az utolsó körökben, a friss lágy gumikkal mire lesz képes. A német a vezető hármas mögé tért vissza, de 2-3 másodperccel gyorsabb köröket autózva utol tudta érni a harmadik kiállásánál Räikkönen ellen alulmaradó Hamiltont. A brit végül éppen hogy meg tudta tartani a dobogós helyet a leintésig.

Alonso végül zavartalanul, 10 másodperces előnnyel nyert Räikkönen előtt, Hamilton és Vettel mögött pedig Button, Massa, Ricciardo, di Resta, Grosjean és Hülkenberg futottak még be a pontszerző helyekre.

[pullquote]Mark Webbert találták hibásnak a sportfelügyelők azért a balesetért, amiben az ausztrál a Toro Rosso pilótájával, Jean-Éric Vergne-nyel ütközött a Kínai Nagydíj korai szakaszában. Emiatt három hellyel hátrasorolják őt a Bahreini Nagydíj rajtrácsán.[/pullquote]A sportfelügyelőkre azonban komoly munka várt még, hiszen több versenyzőt is vizsgáltak a sárga zászló alatti állítólagos DRS-használat miatt, köztük Vettelt, Webbert, Buttont és Grosjeant is. Végül ezeket az eseteket nem büntették.

Alonso 2005 után másodszor nyerte meg a Kínai Nagydíjat, a Ferrari első győzelmét szerezve ezzel a tavalyi Német Nagydíj óta.

Az összetettben még mindig Sebastian Vettel vezet 52 ponttal, előnye azonban csak három egység Kimi Räikkönennel szemben. A konstruktőrök között is jelentősen veszített a Red Bull, hiszen a Ferrari már csak 5 ponttal követi őket.

Három versenyt követően a bajnokság állása:
1. Sebastian Vettel 52 1. Red Bull-Renault 78
2. Kimi Raikkonen 49 2. Ferrari 73
3. Fernando Alonso 43 3. Lotus-Renault 60
4. Lewis Hamilton 40 4. Mercedes 52
5. Felipe Massa 30 5. Force India-Mercedes 14
6. Mark Webber 26 6. McLaren-Mercedes 14
7. Jenson Button 12 7. Toro Rosso-Ferrari 7
8. Nico Rosberg 12 8. Sauber-Ferrari 5
9. Romain Grosjean 11
10. Paul di Resta 8
11. Daniel Ricciardo 6
12. Adrian Sutil 6
13. Nico Hulkenberg 5
14. Sergio Perez 2
15. Jean-Eric Vergne 1

A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.