A Scuderia Ferrari spanyol világbajnoka egy meglehetősen sima verseny végén szerezte meg pályafutása 31. győzelmét a Forma-1-ben. A sanghaji futamon a második helyezett Kimi Räikkönen lett a Lotus autójával, a dobogó legalsó fokát Lewis Hamilton szerezte meg aki az utolsó körben még éppen hogy meg tudott menekülni Sebastian Vettel támadásai elől. A Mercedes ismét küszködött a gumikopással, de még így is fel tudtak állni a dobogóra. Nico Rosberg már nem volt ilyen szerencsés, aki technikai gondok miatt volt kénytelen feladni a versenyt. A Red Bull szintén egy felemás hétvégét zárt Mark Webber furcsa kiesésével.
A végeredmény egyelőre nem tekinthető hivatalosnak, miután több esetet is vizsgálnak a bírák.
1. | Fernando Alonso | Ferrari | 1ó 36p 26,945 |
2. | Kimi Raikkonen | Lotus-Renault | + 10,100 mp |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | + 12,300 mp |
4. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | + 12,500 mp |
5. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | + 35,200 mp |
6. | Felipe Massa | Ferrari | + 40,800 mp |
7. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | + 42,600 mp |
8. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | + 51,000 mp |
9. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | + 53,400 mp |
10. | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | + 56,500 mp |
11. | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | + 1p 03,800 mp |
12. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari | + 1p 12,600 mp |
13. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | + 1p 33,800 mp |
14. | Valtteri Bottas | Williams-Renault | + 1p 35,400 mp |
15. | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | + 1 kör |
16. | Charles Pic | Caterham-Renault | + 1 kör |
17. | Max Chilton | Marussia-Cosworth | + 1 kör |
18. | G. Van Der Garde | Caterham-Renault | + 1 kör |
Kiesők: | |||
Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 5. körben | |
Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 6. körben | |
Mark Webber | Red Bull-Renault | 16. körben | |
Nico Rosberg | Mercedes | 22. körben | |
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:36,808 mp |
A futamot Hamilton kezdhette meg a pole pozícióból, mellé pedig Räikkönen sorakozott fel. Az időmérőről utólag kizárt Mark Webber a bokszutcából rajtolt, így a Red Bull még elvégezhetett néhány módosítást az autóján a verseny előtt.
A rajtnál Hamilton simán eljött, mögé pedig a szokásosan kiválóan rajtoló Ferrarik soroltak be az első kanyarban. Alonso és Massa is átugrotta Räikkönent, Rosberg az 5. helyre csúszott, az első tízesben azonban más változás nem történt a sorrendben.
A pilóták vigyáztak egymásra, a legveszélyesebbnek tűnő csatát a Force India két versenyzője vívta egymással, amely során Paul di Resta röviden el is hagyta a pályát a 13-as kanyarban. A lágyakon rajtoló Webber már az első kör végén a bokszba hajtott, hogy letudja a cserét.
Hamilton a 4. körig tudta tartani előnyét, a célegyenesben ekkor ráadásul a DRS-t használva mindkét Ferrari elment mellette. A brit máris küszködni kezdett a gumikkal, s ezt követően meg is kezdte a kerékcserék sorát az élmezőnyben, példáját pedig gyorsan követték a többiek is.
Az élre ekkor a közepes keverékeken rajtoló, így a pályán maradó pilóták közül Nico Hülkenberg állt, őt Sebastian Vettel és a lassacskán leszakadó Jenson Button követte.
[pullquote]Esteban Gutierrezt megbüntette a kínai versenybíróság: öt rajthellyel hátrébb sorolják majd a bahreini időmérőt követően a rajtrácson.[/pullquote]A verseny legkomolyabb balesetét a Sauber újonca, Esteban Gutiérrez okozta, aki a 4. körben elmérve a féktávot a hátsó egyenes végén Adrian Sutil Force Indiájába rohant, véget vetve ezzel mindkettejük futamának. Az esetet vizsgálták a sportfelügyelők.
Az első kiállásokat követően két kisebb koccanás is történt. Először Mark Webber és Jean-Éric Vergne ütközött, amikor az ausztrál talán túl optimistán próbálta megelőzni a Red Bull utánpótláscsapatának versenyzőjét. Pár pillanattal később Kimi Räikkönen ért hozzá Sergio Pérez McLarenjének hátuljához, miután a mexikói kissé kiszorította a pályáról. Az esetet versenybalesetnek nyilvánították, és noha a Lotus orrkúpja megsérült, ez nem okozott jelentős hátrányt a finn számára.
Webber a balesetet követően orrkúpcserére kényszerült, de a pályára visszatérve azonnal probléma adódott autójával – rosszul tették fel a jobb hátsó gumiját a kerékcserekor, hiszen a hosszú egyenes végén az le is esett az autóról, az ausztrál pedig így feladta a versenyt, noha különös taktikájának köszönhetően már az élmezőnyben, Vettel környékén állt ekkor.
Kiesett a futamról Nico Rosberg is, akinek Mercedesében saját elmondása szerint a felfüggesztéssel volt gond.
A közepes gumikat legtovább a két McLaren tudta életben tartani – Button a 22., Pérez pedig a 24. körben állt csak ki először a bokszba. Alonso ekkorra már 5 másodperccel vezetett Hamilton előtt, akit Räikkönen üldözött.
Vettel végig az élbolyban maradt eltérő stratégiájának köszönhetően, így nem lehetett tudni, hogy az utolsó körökben, a friss lágy gumikkal mire lesz képes. A német a vezető hármas mögé tért vissza, de 2-3 másodperccel gyorsabb köröket autózva utol tudta érni a harmadik kiállásánál Räikkönen ellen alulmaradó Hamiltont. A brit végül éppen hogy meg tudta tartani a dobogós helyet a leintésig.
Alonso végül zavartalanul, 10 másodperces előnnyel nyert Räikkönen előtt, Hamilton és Vettel mögött pedig Button, Massa, Ricciardo, di Resta, Grosjean és Hülkenberg futottak még be a pontszerző helyekre.
[pullquote]Mark Webbert találták hibásnak a sportfelügyelők azért a balesetért, amiben az ausztrál a Toro Rosso pilótájával, Jean-Éric Vergne-nyel ütközött a Kínai Nagydíj korai szakaszában. Emiatt három hellyel hátrasorolják őt a Bahreini Nagydíj rajtrácsán.[/pullquote]A sportfelügyelőkre azonban komoly munka várt még, hiszen több versenyzőt is vizsgáltak a sárga zászló alatti állítólagos DRS-használat miatt, köztük Vettelt, Webbert, Buttont és Grosjeant is. Végül ezeket az eseteket nem büntették.
Alonso 2005 után másodszor nyerte meg a Kínai Nagydíjat, a Ferrari első győzelmét szerezve ezzel a tavalyi Német Nagydíj óta.
Az összetettben még mindig Sebastian Vettel vezet 52 ponttal, előnye azonban csak három egység Kimi Räikkönennel szemben. A konstruktőrök között is jelentősen veszített a Red Bull, hiszen a Ferrari már csak 5 ponttal követi őket.
Három versenyt követően a bajnokság állása: | ||||||
1. | Sebastian Vettel | 52 | 1. | Red Bull-Renault | 78 | |
2. | Kimi Raikkonen | 49 | 2. | Ferrari | 73 | |
3. | Fernando Alonso | 43 | 3. | Lotus-Renault | 60 | |
4. | Lewis Hamilton | 40 | 4. | Mercedes | 52 | |
5. | Felipe Massa | 30 | 5. | Force India-Mercedes | 14 | |
6. | Mark Webber | 26 | 6. | McLaren-Mercedes | 14 | |
7. | Jenson Button | 12 | 7. | Toro Rosso-Ferrari | 7 | |
8. | Nico Rosberg | 12 | 8. | Sauber-Ferrari | 5 | |
9. | Romain Grosjean | 11 | ||||
10. | Paul di Resta | 8 | ||||
11. | Daniel Ricciardo | 6 | ||||
12. | Adrian Sutil | 6 | ||||
13. | Nico Hulkenberg | 5 | ||||
14. | Sergio Perez | 2 | ||||
15. | Jean-Eric Vergne | 1 |
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.