Az évek óta túlszabályozott Formula-1 monoton köreit sokan unják. Most egy kis vérfrissítés mutatkozik a motorsport világában, ugyanis a hétvégén tartották azoknak a csúcstechnológiás elektromos hajtású autóknak a versenyét, aminek szabályait szintén a FIA alkotja.
A Nemzetközi Autószövetség célja, hogy a lehető legmagasabb szinten versenyezzenek az együléses elektromos autók. A szériát 2012-ben alapították, de a fejlesztések csak most értek révbe és a racing rögtön egy borzasztóan látványos versennyel debütált.
Hatalmas balesettel zárult a Formula–E sorozat első, kimondottan izgalmas és látványos versenye szombaton Pekingben. A rajtvonalhoz sorakozott pilóták közül többen F1 múlttal is rendelkeznek úgy, mint Bruno Senna, Nico Prost, Trulli, Heidfeld vagy Szató Takuma, de a GP2 nagy nevei közül is üdvözölhetünk néhányat például Bird vagy d’Ambrosio személyében. A versenyen 2 nő is a volán mögé ült.
Az ijesztő balesetetet követően mindkét pilóta – Prost és Heidfeld – sértetlenül szállt ki az autóból, de a kockás zászlót egyikük sem látta lengeni, az addig harmadik brazil Luca di Grassit így elsőnek intették le Franck Montagny és Sam Bird előtt. A bajnokságot összesen tíz város utcai helyszínein rendezik meg, az izgalmasnak ígérkező sorozat következő versenye november 22-én Malajziában lesz. A gépek 3 másodperc alatt gyorsulnak 100 kilométeres óránkénti sebességre, végsebességük egyenlőre 220 körül van.
A verseny szabályaiból: 10 csapat vesz részt a bajnokságban, 20 pilótával és 40 autóval, minden csapat négy versenyzőt sorakoztathat fel. A motorok hangereje nem lehet nagyobb körülbelül 80 decibelnél. A csapatok reggel szabadedzéssel kezdenek, majd következik az időmérő edzés. Az időmérő edzésen a pilóták 1-1 mért kört tesznek meg mindkét autójukkal. Az időmérő edzést egy kétórás szünet követi, mely során feltölthetik a kocsikat. A futam során egy bokszkiállást kell teljesíteniük a versenyzőknek, amikor autót cserélnek. A versenyek nagyjából 45 percre álltak be.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.