Praktikus útmutatóval segíti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a húsvéti vásárlókat. Csokoládé-, sonka- és tojáskérdésben a következőket tanácsolják a fogyasztóknak.
Csokoládé és étcsokoládé: legalább 35 százalék összes kakaó szárazanyagot kell tartalmaznia, ebből legalább 18 százalék a kakaóvaj és legalább 14 százalék a zsírmentes kakaó szárazanyag.
Tejcsokoládé: legalább 25 százalék összes kakaó szárazanyagot kell tartalmaznia a csokoládénak.
Sonka: A Magyar Élelmiszerkönyv a sonka termékcsoportot három alcsoportra osztja, amelyek közül az elsőbe és a másodikba – a nyers, illetve a hő-kezelt sonkák közé – tartozik a húsvétkor fogyasztott sonkák többsége. Nincs olyan szakember, aki belelát a sonkába, kóstolásra pedig sajnos nincs lehetőség, ezért a sonka kiválasztásnál a fogyasztó számára a legfőbb támpontot az árucímke jelenti, amely nemcsak a termék tulajdonságairól, hanem a felhasználás módjáról is eligazítást kell, hogy adjon.
Ha a címke hiányzik, érdemes inkább lemondani vásárlásról. A sonkák címkéjének utalnia kell az állatra (kivéve a sertést), és utalnia kell a testtájra (például comb vagy lapocka) is. Ezen kívül a vásárlókat a választásban segítő címkének tartalmaznia kell az előkészítés módját (darabolt vagy kötözött), fel kell tüntetni a hőkezelés módját (nyers vagy főtt), a pácolás és a füstölés módját, valamint nyers sonkák esetén azt, hogy a termék nyersen és/vagy főzve, illetve sütve fogyasztható.
Tojás: 2012-ben lépett hatályba az a rendelet, mely szerint a tojások darabára mellett fel kell tüntetni a tojás kilónkénti árát is. Az árak összehasonlítása szempontjából erre is érdemes figyelni. Érdemes olyan kereskedőnél vásárolnunk, akiben megbízunk, ismerjük a termékeit és elégedettek vagyunk vele. Fontos minden terméknél, így a húsvétra szánt termékeknél is odafigyelni a fogyaszthatósági időre, hiszen a megvásárolt mennyiséget általában több alkalommal szeretnénk felhasználni, fogyasztani. Kis odafigyeléssel az ünnepre készülődés hangulatát semmi nem ronthatja el.
Az NFH jelezte közleményében azt is, hogy fokozott ellenőrzéssel figyel a húsvéti, idényjellegű megtévesztésekre, a fogyasztók megkárosítására. A fogyasztókat pedig arra buzdítja a hatóság, hogy próbáljanak tudatosabban eljárni.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.