Fogyókúra húsvétkor?

Életmód - szerző: Kacsúr Tamás

Minden fogyókúrázó gondolt már remegve a közelgő ünnepre, legyen az karácsony, egy családi szülinapsorozat vagy akár a húsvét. Ünnep van, nincs mese, enni kell. A nagy erőfeszítések árán leadott kilók huss, repülnek vissza, mintha sose hagytak volna el minket.  

 

Mégis kérdés: Hogyan úszhatjuk meg a pluszkilókat egy kétnapos ünnep alatt?  

 

Mindenekelőtt azt gondolom, hogy egy jól felépített fogyókúrába beilleszthetők az ünnepek. A fogyókúra során is érezhetjük jól magunkat, részei lehetünk a családnak, anélkül, hogy folyton visszautasítanánk a kínált ételt vagy mindenkit a fogyókúránkkal járó lemondásokkal traktálnánk.

 

Íme néhány tipp:

 

– Együnk mértékkel. Azaz együnk az ünnepi ételekből, akár magunk készítjük, akár vendégségben étkezünk, de ne együnk sokat, álljunk meg a hétköznapi mennyiségeknél.

 

– A húsvéti sonkából lehetőleg olyat válasszunk, ahol a zsíros részek jól láthatók és a húsos részről könnyen eltávolíthatók (pl. parasztsonka). Fogyasszuk a húsos részt, a zsírosat hagyjuk a tányéron.

 

– Tojásból 1-1-t fogyasszunk, ne együnk reggelire, tízóraira és vacsorára is még 2-3 db-t, bármilyen szép pirosra is van festve. Tojáskrémet készíthetünk tejföl helyett joghurttal is.

 

– Ha van rá lehetőség, készítsük el magunk a kalácsot, használjunk kevés cukrot. Szeljük vékonyan.

 

– Fogyasszunk sok friss zöldséget, nálunk a húsvéti tál szerves részei a friss retek és a tavaszi újhagyma.

 

– Az ünnepi főétkezésekhez válasszunk zsírszegény húsfajtákat (csirke-, pulykamellet, sertéscombot stb.), köretként friss salátákat vagy főtt, párolt zöldségeket fogyasszunk.

 

– Legyünk mértékletesek alkoholügyben, egyrészt magas energiatartalma miatt, másrészt, ha túl sokat iszunk, hajlamosak vagyunk elcsábulni még 1-2 extra falatra.

 

– Ne csokinyuszikat majszoljunk, biztos kerül 1-1- tál sütemény az ünnepi asztalra, együnk azokból 1 szeletet a családdal.

 

HH / NoSalty.hu