A Mercedes brit versenyzője nyerte meg a gumispórolós időmérőt Sanghajban, közvetlen a Lotusos Kimi Räikkönen és a Ferraris Fernando Alonso előtt. Sebastian Vettel és Jenson Button taktikázott és közepes gumikkal hajtott ki a bokszból a Q3 végén. Ez volt Hamilton 27. rajtelsősége a Forma-1-ben, míg a Mercedesszel az elsőt ünnepelhette.
Q1: Az időmérőn az első percektől fogva megfigyelhető volt a gumispórolás, amit hosszú várakozással teli percek után először a kiscsapatok szakítottak meg néhány gyorskörrel. Az újoncok közül Jules Bianchi végül az általa elérhető legjobb 19.-helyre kvalifikálta magát majdnem egy egész másodpercet verve a 20. pozíciót megszerző Chiltonra.
A Marussia és a Caterham autói mellett a Sauberes Gutierrez és a Williamses Bottas esett ki az első időmérős rész végén. A középcsapatok közül a Force Indiáknak elég szenvedősen alakult a hétvége, valószínűleg nem sikerült megtalálni erre a pályára a helyes beállítást.
A nagyok közül a Mercedesek hajtottak először pályára, és megfutották az első értékelhető időket. Az első rész legjobb ideje is Hamiltonhoz fűződik: 1:35.793. A sorrend: Hamilton, Rosberg, Massa, Webber, Alonso, Vettel, Button, Grosjean, Pérez, Hülkenberg, Ricciardo, Räikkönen, Maldonado, Sutil, Di Resta, Vergne – Bottas, Gutierrez, Bianchi, Chilton, Pic, Van der Garde. Mindenki 107%-on belül (1:42.498) teljesített. Sutil a levezető körében Räikkönenre panaszkodott rádión feltartás miatt. Az időmérő elejétől kezdve a közkedvelt gumi a sárga színű lágy keverék volt.
Q2: A második részben ismét a Mercedes dominált. Hamilton 1:35,0-val ekkor a hétvége legjobb idejét futotta, mögötte pedig Vettel és Rosberg végzett.
[pullquote]
Mint ismert, Webber a szombati időmérő második felvonásában a pálya szélére parkolta autóját, miután csapata problémát észlelt az RB9 üzemanyag adagolásánál. Miután a szabályok szerint minden autónak meghatározott mennyiségű benzinnel kell rendelkeznie a tankban, Webber autójában pedig jóval kevesebb maradt az előírtnál, a versenybíróság a mezőny végére sorolta hátra az amúgy 14.-ként végző ausztrált.
Mivel Webber mindenképp a mezőny legvégéről kénytelen indulni, csapata úgy döntött, váltót cserél autójában, s a beállításokon is módosít. Ennek következményeként a 36 éves pilóta a bokszutcában várja majd a lámpák kialvását.
[/pullquote]Hét perccel a leintés előtt váratlanul a Red Bullos Webber kénytelen volt leparkolni az autót a hosszú egyenest követő hajtűkanyarban, miután probléma merült fel az üzemanyagrendszerrel. Az ausztrál szerencséjére ezt megelőzően már futott egy mért kört, amivel akkor még a legjobb tízben volt, végül azonban szinte mindenki felülmúlta az idejét, így holnap csak a 14. helyről indulhat.
Az második szakasz kiesői tehát Paul di Resta, Sergio Pérez, Adrian Sutil, Mark Webber, Pastor Maldonado és Jean-Éric Vergne. A Red Bull fiókcsapatában versenyző Daniel Ricciardo kisebbfajta meglepetést okozott, hiszen a 9. legjobb idővel be tudott kerülni a Q3-ba, első alkalommal a tavalyi Bahreini Nagydíj óta.
Q3: Az utolsó 10 perces rész kínos csendjét csupán Vettel gumibejáratós nem egész két köre szakította csak meg. Mért kört a lágy szettel nem is futott, csupán holnapra próbálta tartósabbá tenni a gumikat.
Egyébként az első tízből mindenki elhasznált már két szett lágy gumit, csak egy maradt a hajrára, így csak két perccel a leintés előtt indultak a pályára és mindenkinek csupán egy mért körre maradt lehetősége. Vettel végül taktikázott és a közepes keverékekkel hajtott ki, ezzel hamar kivonva magát a pole pozícióért zajló harcból, majd végül egy komoly elfékezés után idő nélkül hajtott vissza a bokszba.
Az „egylövéses” taktika végül Lewis Hamiltonnak sikerült a legjobban. A brit 1:34,484-es idővel nyert, ami a csapattárs Rosberg idejénél- aki elrontotta az utolsó szektorát- mintegy 4 tizeddel jobbnak bizonyult. Második rajtkockából indulhat a végére feltámadó Kimi Räikkönen, aki három tizedre maradt le a legjobbtól. A harmadik pozíciót csípte meg az utolsó szabadedzésen remeklő Ferraris Fernando Alonso úgyszintén háromtizedes lemaradásban. A negyedik a másik Mercedesben Rosberg, az ötödik Massa a Ferrarival és a hatodik Grosjean a Lotussal. Ricciardo a meglepetésember lett a hetedik. Végül mért körre miatt Button lett a nyolcadik. Vettel és Nico Hülkenberg idő nélkül a kilencedik-tizedik pozíciót foglalják el.
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1.34.484 | |
2. | Kimi Raikkonen | Lotus-Renault | 1.34.761 | + 0.277 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 1.34.788 | + 0.304 |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | 1.34.861 | + 0.377 |
5. | Felipe Massa | Ferrari | 1.34.933 | + 0.449 |
6. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1.35.364 | + 0.880 |
7. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | 1.35.998 | + 1.514 |
8. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 2.05.673 | + 31.189 |
9. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | idő nélkül | – |
10. | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | idő nélkül | – |
Q2 | ||||
11. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1.36.287 | + 1.209 |
12. | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | 1.36.314 | + 1.236 |
13. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1.36.405 | + 1.327 |
14. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1.36.679 | + 1.601 |
15. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1.37.139 | + 2.061 |
16. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari | 1.37.199 | + 2.121 |
Q1 | ||||
17. | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1.37.769 | + 1.976 |
18. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1.37.990 | + 2.197 |
19. | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 1.38.780 | + 2.987 |
20. | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 1.39.537 | + 3.744 |
21. | Charles Pic | Caterham-Renault | 1.39.614 | + 3.821 |
22. | G. Van Der Garde | Caterham-Renault | 1.39.660 | – |
A Kínai Nagydíj vasárnap reggel 9 órakor fog startolni. A tévés közvetítés élőben 8:25-től tekinthető meg az M1-en. Ismétlés 21:25-től nézhető M2-őn.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.