Harkány megújul

Helyi - szerző: KT

A Harkányi Turisztikai Egyesület ismét a harkányi turizmusfejlesztés szolgálatában – Újabb lépések Harkányért

A Harkányi Turisztikai Egyesület gondozásában a korábbi, már sikeresen megvalósított turizmusfejlesztési tevékenységek után 2011-2012-ben ismét DDOP pályázati forrásból megújulhatnak Harkány közterei, és számos turistacsalogató szolgáltatással gazdagodhat a település.

A Harkányi Turisztikai Egyesület 2005-ben alakult, összetétele sokszínű, közel 50 szolgáltató, szállásadók, vendéglátók, fürdő, kórház, a harkányi és Harkány környéki önkormányzatok, illetve magánszemély tagja van. Az Egyesület 2010-től TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment) feladatokat lát el, elősegítve a helyi turisztikai szakma egységes és közös fellépését a harkányi turizmus fellendítése érdekében.

Az Egyesület tavaly nyár óta egy 55 millió Forint összköltségvetésű DDOP pályázat megvalósításán dolgozik, melyet a harkányi TDM szervezet és turisztikai menedzsment tevékenység megalapozására nyert el. A projekt eddigi megvalósítása során megtörtént a Tourinform iroda önkormányzattól való átvétele és új helyszínre (Kossuth utca 7.) költöztetése, illetve az iroda-felszerelés korszerűsítése. A fejlesztések érdekében megalapozó tanulmányok készültek és elkészült Harkány grafikai arculati kézikönyve is, melyek megtekinthetők a Tourinform irodában. A projekt során multimédiás info-pontok kialakítására is sor került, melyek novembertől működnek a harkányi fürdő bejáratainál, továbbá Siklóson és Villányban a polgármesteri hivatal mellett.
A projekt 2012 júliusáig tart, a továbbiakban megjelentetnek még turisztikai kiadványokat, képzések indulnak nyelvi, informatikai, turisztikai szakmai témákban az egyesületi tagság és alkalmazottak számára, tanulmányút megszervezésére kerül sor Nyugat-Magyarország fürdőinek bejárására, hogy a magyarországi jó példákon keresztül szerezhessenek olyan gazdagító tapasztalatokat, melyek hozzájárulnak Harkányfürdő még sikeresebb megújulásához.

Az említett pályázat mellett, elbírálás alatt áll egy újabb is, melynek célja Harkány turisztikai marketing munkájának kiteljesítése, az ehhez szükséges kisebb beruházások megvalósítása, a helyi szereplők közösen meghozott döntése alapján. A projekt összköltségvetése 118 millió Ft, melyből 100 millió Ft a támogatás, a többi önerő.

A projekt sikeres elbírálás esetén 2011. utolsó negyedévétől kezdődően két éven át tart majd, melynek során gyerekfoglalkoztató, játszóterek kialakítása, közterek felújítása, szökőkutak rendbetétele, „A harkányi víz útja” tanösvény kialakítása lesz a fő beruházási program, illetve a helyi közbiztonságot fokozó térfigyelő kamerák felállítása. A támogatás segítségével lehetőség nyílik gyerek- és ifjúsági animációk szervezésére, vízi- és sport játékok beszerzésére, továbbá egy- és többszemélyes kerékpárok, elektromos biciklik, kiállító standok és berendezések vásárlására. A pályázat elnyerésével az Egyesület támogatni kívánja a vendéglátós kitelepüléseket is, hiszen a gasztronómia fontos része a helyi turizmusnak. Újabb turisztikai kiadványok jelennek meg, ajándéktárgyak készülnek, idegen nyelvű prezentációkat, külföldi road show-kat, study tour-okat, szezonnyitó gasztronómia fesztivált és „harkányi táncoltató” címmel nyári szórakoztató programot szervez majd az egyesület, illetve garantált programok, idegenvezetések és túrák, programcsomagok színes választéka valósul meg a pályázat segítségével. Nagy feladat lesz a turisztikai regisztrációs és kedvezménykártya rendszer kialakítása.

A Harkány fellendülését célzó turisztikai kezdeményezések mellett fontos megemlítenünk még, hogy a Harkányi Gyógyfürdőkórház, a Gyógyfürdő, és a város önkormányzata alkotta konzorcium jelentős támogatást nyert harkányi Psoriasis Gyógyító Központ kialakítására. A két éves futamidejű, 3,063 milliárd forint teljes költségvetésű „Harkányi gyógyvíz – Egészséget adó és megőrző őselem” című beruházási projekt célja, hogy Harkány versenyképes, vezető gyógyhellyé váljon, és az új beruházások révén magas szintű és széleskörű szolgáltatásokat biztosítson a gyógyulni vágyók és családtagjaik számára egyaránt. Ez a projekt a gyógyászati és egészségturisztikai beruházásokra, fejlesztésekre összpontosít, szem előtt tartva a partnerségen alapuló szolgáltatásbővítés szükségességét, különösen a szálláshelyekkel és a helyi TDM szervezettel együttműködésben.

A Harkányért indított példaértékű összefogás részleteiről és az egyesületi munkáról a 2011 december elején megrendezendő harkányi lakossági turisztikai fórum keretében tudhat meg még többet az érdeklődő.

Tájékoztatóul az eddigi költségek alakulása:

összköltségvetés:   55.216.529 Ft
vissza nem térítendő támogatás: 46.934.049 Ft
saját erő:      8.289.983 Ft
összes kiadás 2011. júliusig:  18.871.616 Ft
összes kiadásból támogatás:  16.040.873 Ft
összes kiadásból saját erő:    2.830.742 Ft

Projekt kommunikáció (bruttó 3,35 millió forint, folyamatban): sajtóhírek, események szervezése (hetente rövid, Harkányt népszerűsítő cikkek, tudósítások a helyi és országos sajtóban, sajtótájékoztatók, study tour-ok, projekt záró rendezvény), sajtófigyelő, fotódokumentáció, DDOP táblák

Facebookon „Irány Harkány” oldal létrehozása és kezelése

Kioszkok (bruttó 18,23 millió forint. Leszállítva, kihelyezve, tartalom feltöltés folyamatban): 5 db vandálbiztos, tetővel védett kültéri és 1 db beltéri érintőképernyős, fotózásra és képeslapküldésre is alkalmas információs kioszk felállítása Harkányban a fürdő nyugati és déli bejáratánál, valamint a pénztár csarnokban, Siklóson és Villányban a városháza mellett. Ezek mindegyike speciális, egyedi szoftverekkel, műszaki felügyelettel és három év garanciával rendelkeznek. A kültéri egységek funkciói közé tartozik Harkány turisztikai honlapjának megjelenítése (szállás, vendéglátás, program információk) és harkányi képeslap küldő szolgáltatatás is. A beltéri egység funkciója vásárokon, kiállításokon és rendezvényeken Harkányról szóló információk megjelenítése.

Arculati kézikönyv (bruttó 1,250 millió forint): egységes harkányi turisztikai imázs kidolgozása (logó és felhasználási lehetőségeinek bemutatása, példákkal, egyedi tervekkel – kiadvány, tájékoztató tábla, ajándék, irodai adminisztráció dokumentumai stb.)

Honlap (bruttó 650.000 forint, a demó változat már elkészült, jelenleg tesztelés és feltöltés alatt áll): harkányi turisztikai honlap vizuális és szerkezeti terve, keresőoptimalizálása.

Marketing akciók, szóróanyagok (bruttó 5,5 millió forint, a beszerzési eljárás jelenleg van folyamatban): kiadványok (prospektus, szórólapok Harkány turisztikai szolgáltatásairól), beltéri kiállító stand háttérfal, 2012. évi vásári megjelenés.

Tájékoztató táblák (bruttó 4,16 millió forint, a beszerzési eljárás jelenleg van folyamatban): Harkány területén térkép táblák, iránymutató nyíl táblák felállítása a látnivalók, szállásadók és vendéglátó egységek feltüntetésével.

Eszközbeszerzés: informatikai irodai eszközök és irodabútorok szállítása és beállítása bruttó 2,709 millió forint értékben, mely során három darab asztali számítógép, 3 db laptop, színes és fekete-fehér nyomtató, szkenner, szünetmentes tápegység, egy asztali gép vendéggépként működtetve került beszerzésre. Öt fős információs és háttériroda került felszerelése íróasztallal, szekrénnyel, könyvespolccal, székekkel.

Tanulmányút (bruttó 830.000 forint): eredetileg az egyesületi alkalmazottak részére, de ki lett terjesztve az egész tagságra, néhány jól működő hazai gyógyfürdő bejárására.

Nyelvi képzés (bruttó 5 millió forint): eredetileg angol képzés az egyesületi tagok dolgozóinak, de célszerű kibővíteni más, igényfelmérés után megállapított, feltehetően cseh, német, orosz nyelvekre is.
TDM menedzser képzés (kötelező elem, bruttó 1 millió forint): az egyesületi alkalmazottak szakmai képzése és továbbképzése.

Informatikai képzés (bruttó 500.000 forint): egyesületi tagok felkészítése a honlap és a TDM szoftver kezelésére.

Kötelező elemek, melyek már elkészültek:

Versenyképességi és pozicionálási stratégia (bruttó 1,375 millió forint): Harkány piaci irányainak meghatározása (például swot elemzés, vonzerőleltár, sajátosságok mint egyedi vonzerők, célközönség és szegmentálása, élményígéretek, kommunikációs terv).

Hálózatfejlesztés, partnerségi stratégia és program (bruttó 1,250 millió forint): az egyesületi szakmai kapcsolatok (tagsági, partnerségi, üzleti stb.) különböző szintjeinek meghatározása, a partnerségi háló kialakításának lehetőségei a vendégforgalom növelése, Harkány ismertségének széleskörű elterjesztése érdekében.

Szolgáltatásfejlesztési stratégia és program (bruttó 1,250 millió forint): a TDM szervezet szolgáltatási rendszerének meghatározása (turisztikai, lakossági, önkormányzati), konkrét cselekvési program kidolgozása (mi a teendő a turisták számának és a bevételek növelése érdekében) .

Informatikai szakértő (bruttó 2,775 millió forint): a honlap kezelésének és felügyeletének, valamint a szervezet rendszergazdai feladatainak ellátása a projekt futamideje alatt.

Projekt menedzsment két évre:

A projekt előkészítését és pénzügyi, adminisztratív menedzsmentjét, elszámolását végző cég (MSB) költségei (bruttó 3,937 millió forint).

TDM alkalmazott bértámogatása (bruttó 1,141 millió forint).


A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.