Összesen 15 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a McDonald’s-ra, mert a gyorsétterem-hálózat a csirkehús felhasználásával készült egyes termékei népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat – közölte a versenyhatóság az MTI-vel.
A közlemény szerint a vállalkozás 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehús tartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban. Az átlagos fogyasztó számára így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékeket, ezek panírozott változatait, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst hanem például darált bőrt tartalmaznak – tették hozzá.
A tájékoztatás szerint a termékek olyan technológián, átalakításon – így egyebek között daráláson, felbontáson, vagy pácoláson – esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra.
A GVH megállapítása szerint a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.
A McDonald’s tagadja, hogy megtévesztette volna a fogyasztókat
A Magyarországon működő McDonald’s tagadja, hogy megtévesztette volna a fogyasztókat, ezért a versenytanács szerdai határozatának bírósági felülvizsgálatát kéri.
A gyorsétterem-hálózat szerdai közleménye szerint a McDonald’s a versenyhivatali eljárás során bebizonyította, hogy minden tekintetben az érvényes szabályozásnak megfelelően járt el. Ez azt jelenti: valamennyi idevonatkozó belföldi és uniós jogszabályt betartva hirdette és értékesítette termékeit.
A McDonald’s továbbá azonnali helyreigazítási kérelemmel fordul a GVH-hoz, ugyanis a versenyhivatal a cég véleménye szerint tévesen tette közzé, hogy a panírozott, és a csirkemell csíkok nevű termékek darált csirkebőrt tartalmaznának. Ezek a termékek egyáltalán nem tartalmaznak csirkebőrt, és ilyen értelmű megállapítás a GVH saját határozatában sem szerepel – állapítja meg a közlemény.
A grillezett csirkehúsos termék tartalmaz csirkebőrt, az anatómiai aránynál kisebb mértékben. A bőr hozzáadására ennél a terméknél azért van szükség, hogy a hús élvezeti értéke megmaradjon, ne váljon szárazzá a grillezést követően – jelzik a tájékoztatásban.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.