Itt a tavasz – hozd formába magad! 2. rész

Életmód - szerző: GR

Előző cikkünkben írtunk a kalóriaszámolás módjáról és lehetőségeiről, így miután próbálunk megfelelően és egészségesen étkezni fontos figyelembe vennünk, hogy vannak anyagcserét “blokkoló” ételek melyek nélkül is van élet, sőőt…  

 

Belevágtál a diétába, be próbálod tartani, viszont nehezen megy? Sok esetben a plusz kilók felszedése abban rejlik, hogy bizonyos ételek lelassítják az anyacserét, és hozzájárulnak a zsírpárnák kialakulásához. Ez sajnos akkor is működik, ha minden másra odafigyelünk.

 

Nézzük tehát, melyek is azok az ételek, amelyek blokkoló hatással vannak az anyagcserére, és túlzott extra kalóriatartalommal bírnak:

 

1. ömlesztett sajtok:   

 

Igen magas zsírtartalommal bírnak, ehhez hozzájönnek még az adalékanyagok, így aztán az emésztési folyamatokat nagymértékben lelassítják

 

2. péksütemények:  

 

A fánk és a kakaóscsiga is nagyon finom, de sajnos sok fehér liszt és cukor van bennük. Rosttartalmuk elenyésző, fogyasztásuk során a táplálék egy része megtapad a belek falán. A fánk ráadásuly olajban van kisütve. Ily módon nehezen emészthető a gyomor számára. Próbáld meg teljes kiőrlésű pékáruval, puffasztott rizzsel, korpovit keksszel helyettesíteni, vagy minimálisra csökkenteni az általad fogyasztott mennyiséget.

 

3. chipsek:  

 

Többnyire hidrogénezett növényi olajjal készülnek, amely blokkolja az anyagcserét. Fűszerezésüknek köszönhetően rengeteg vizet is megkötnek a szervezetedben. (megoldás lehet az almachips a helyettesítésre)

 

4. hamburger:  

 

Átmenetileg telíthet, de abszolút nem egészséges táplálék. A húspogácsáról sosem tudod, miből készült és általában nem színhús… A zsemle pedig teljes mértékben a rossz szénhidrátokat tartalmazza. Egy hamburger ráadásul jellemzően nagyobb, mint amennyi kalóriát egy étkezéssel be kell vinni a szervezetbe. Tulajdonképpen több száz felesleges kalóriát viszel be egy hamburger elfogyasztásával. A szervezet szinte semmit nem tud belőle felhasználni, ráadásul egy jó marha steak például sokkal ízletesebb lehet és árban sincs nagy különbözet a gyorskajához képest amellett, hogy ezerszer egészségesebb.

 

 5. felvágottak:  

 

Sok mesterséges adalékanyagot tartalmaznak, ezért nagyon megnehezítik a máj munkáját, lassítják az emésztést. Inkább főzzünk-süssünk szárnyas húsokat vagy halat a szendvicsbe.

 

6. tészták:  

 

Emésztésük alapvetően nem könnyű, a húsos szósszal történő fogyasztása még inkább megnehezíti a gyomor munkáját. A teljes kiőrlésű gabonából készült tészták lényegesen szerencsésebb választást jelentenek!

 

7. Gyorsfagyasztott ételek:  

 

A panírozott húsok fehér liszttel és olajjal készülnek, ami duplán jelent blokkolást az emésztőrendszernek. Ezek „nehéz“ ételek a gyomornak, fogyasztásuk nyugodtan elhagyható és kiváltható.

 

Ha a fenti kis listát figyelembe veszed és aszerint módosítasz az étrenden, néhány héten belül láthatóvá válhat az eredmény. Ha rendszeresen mozogsz is, akkor még hatásosabbá tudod tenni a dolgot, hiszen nem az aznap elfogyasztott „rossz“ ételt dolgozod le, hanem a meglévő zsírraktárakból fedezi a szervezet a mozgáshoz szükséges energiát is.  

 

HH/ biotechusashop.hu- Szabó Noémi