Az érintettek részére korábban kiküldött jelentés már tartalmazott olyan megállapítást, hogy a balesetet a repülő személyzete okozta, de a vizsgálat végleges lezárására még hónapokat kell várni – tájékoztatta lapunkat az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) Magnus tragédiát vizsgáló szakmai eljárással kapcsolatban.
Az idei esztendő legsúlyosabb magyar légiszerencsétlensége miatt indított rendőrségi nyomozás lezárult, a Pécsi Rendőrkapitányság légi közlekedés gondatlanságból elkövetett veszélyeztetése miatt indított eljárását az elkövető halála miatt a napokban szüntette meg.
Kérdésünkre a tovább vizsgálódó technológiai minisztérium azt közölte: a KBSZ-nek 12 hónapja van a vizsgálat lefolytatására, melyet 60 nap követ, ami alatt az érintettek véleményezhetik a jelentéstervezetet. A szervezet ezt követően állít ki végleges zárójelentést. Mint megtudtuk, az ITM légiközlekedési hatósága közigazgatási hatósági eljárásban vizsgálta az esetet. A szeptember végén az érintetteknek elküldték a megállapításaikat, melyben már szerepelt az, hogy a két ember halálát okozó baleset a légijármű személyzetének a magatartása idézte elő. Ezek mellett leszögezi, hogy egyebek mellett az időjárási körülmények, a repülő műszaki alkalmassága, vagy a látási viszonyokra visszavezethető problémákat nem tártak fel. Végleges megállapítást a zárójelentés fog tartalmazni.
A pogányi hobbireptér mellett májusban zuhant le a Magnus Aircraft eFusion típusú elektromos repülője, miután megtett két kört a levegőben. A járműben utazó 61 és 42 éves férfi a helyszínen meghalt. A gyár azóta felépítette a robbanómotoros gépeket összeállító üzemcsarnokát, melyhez kétmilliárd forintos állami támogatást is kapott.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.