Magnussené a harmadik

Nagyvilág - szerző: GR

Az újonc Kevin Magnussen volt a leggyorsabb az MP4-29 volánja mögött a csütörtöki tesztnapon. A Red Bull vesszőfutása ma tovább folytatódott: mindössze 2,5 körig jutottak.

(fotó: McLaren)

 

A mai egy teljesen száraz nap volt, miközben többek között Fernando Alonso (Ferrari), Kevin Magnussen (McLaren), Felipe Massa (Williams) és Adrian Sutil (Sauber) is először tesztelhette az új autóját. Alonso alatt is megállt egyszer a gép, de a Ferrari hamar megerősítette, hogy csak a  telemetria rakoncátlankodik, akárcsak Kimi Räikkönen esetében a hét elején. Magnussen napja nem volt teljes, mivel délelőtt 2009 világbajnoka ült az autóban.  

 

Lewis Hamilton ma hasonlóan aktív lehetett volna, mint tegnap a csapattársa, de a Mercedesnek az ebédszünetben ki kellett cserélni a sebességváltót. A szerelők 2 óra alatt végeztek.  

 

A súlyosabb technikai gondok ezúttal sem kímélték a mezőnyt, de ismét a Renault egységgel hajtott autóké volt az igazi negatív főszerep: Red Bull, Toro Rosso, Red Bull.  

 

Az F1-live.hu korábban már beszámolhatott a Red Bull problémájáról, mely összetett, hiszen nemcsak a Renault csomagjával van gond, hanem magával az RB10 tervezésével is, így lehetséges, hogy Adrian Newey-nak teljesen át kell szabnia a gépet az évadnyitó Ausztrál Nagydíjra.  

 

Az első két tesztnapon csak 11 kört tudtak megtenni Sebastian Vettellel a volánnál, de Daniel Ricciardo ma csak 2,5 körig jutott a géppel. Kedden főként a saját hibájuknak köszönhetően, míg szerdán a Renault ERS-rendszerével akadtak gondok, aminek a motorvezérléshez is köze volt. Állítólag – a két ERS-rendszer elhelyezése jelenti a gondot. Ma egy elfüstölés után 30 perccel vissza tudtak térni a pályára, de aztán mégsem tudták folytatni a munkát. Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója elárulta, ma nem a Renault erőforrása miatt álltak meg. Ez a bizonyos hiba hozzájuk volt köthető. A helyzet súlyosságát mutatja, hogy Christian Horner csapatfőnöke és a főtervező is korábban távozott a pályáról.  

 

Az igazság az, hogy mindenki pengeélen táncol Jerezben a technikát illetően. Ez alól a Ferrari és a Mercedes sem kivétel. Az olaszok és a németek 13 ezren (15 ezer a maximum) tartják a maximális fordulatot, miközben a le-és felváltásokat is a szokásosnál lassabban végzik el. Többek között ennek is betudható az, hogy a köridők messze elmaradnak a V8-as érától, valamint az erőforrások mellett a rendszerek sem égetik maximális hőfokon a teljes csomagot. Ez biztató lehet, hiszen későbbiekben a sebesség nagyban növekedhet és a hangzás is erőteljesebb lesz.  

 

A csapatoknak többek között amiatt is kell spórolniuk, mivel még a top-istállók is csak az utolsó pillanatokra készültek el Jerezre, így a pótalkatrészekre adott esetben hosszú órákat kell várniuk. Jó példa erre a Mercedes keddi tesztnapja, mely erősen hatással volt a szerdai körözgetésre, amikor Nico Rosberg csak pár órát tesztelhetett a W05-össel. Ennek ellenére a német akkor közel 100 kört tett meg.  

 

Az eddig látottak alapján azt mondhatjuk, hogy a Mercedes és a Ferrari csomagja toronymagasabb megbízhatóbb, mint a Renault esetében, de a franciák nagyon keményen dolgoznak azon, hogy utolérjék a két riválist. Talán az utolsó bahreini teszten, vagy az első pár futam után már láthatjuk, hogy teljesítményben mire képes ez a három különböző csomag. Egy biztos, a Renault a háttérben megkezdte a „furkálódást” a Ferrari ellen, amiről korábban már beszámolhattunk.  

 

A nap végére a Marussia is kigurult a bokszból. A 2014-es autót először Max Chilton vihette pályára, és holnap Jules Bianchi is belekóstolhat a Ferrari motorral hajtott autó tesztelésébe. Adrian Sutil az utolsó órában még megtörte a Saubert, csakhogy „ne legyen olyan sima” az első tesztnapja az új csapattal.  

 

 

Végeredmény (csütörtök)  

 

1. Kevin Magnussen, McLaren MP4/29-Mercedes, 1:23,276 (51 kör)

2. Felipe Massa, Williams FW36-Mercedes, 1:23,700 (47)

3. Lewis Hamilton, Mercedes F1 W05, 1:23,952 (62)

4. Jenson Button, McLaren MP4/29-Mercedes, 1:25,030 (40)

5. Fernando Alonso, Ferrari F14 T, 1:25,495 (57)

6. Nico Hülkenberg,, Force India VJM07-Mercedes, 1:29,096 (17)

7. Jean-Eric Vergne, Toro Rosso STR9-Renault
, 1:29,915 (29)

8. Adrian Sutil, Sauber C33-Ferrari, 1:30,161 (34)

9. Robin Frijns, Caterham CT05-Renault, idő nélkül (10)

10. Daniel Ricciardo, Red Bull Racing RB10-Renault, idő nélkül (3)

11. Max Chilton, Marussia MR03-Ferrari, idő nélkül (3 kör)


A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.