Tokióban február 13-15. között rendezték meg Japán legnagyobb, kifejezetten szupermarket láncokra specializált élelmiszeripari kiállítását, a Supermarket Trade Show-t, a közel 100 ezer szakmai látogatót vonzó kiállításon a magyar termékek a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által szervezett közösségi standon mutatkoztak be.
A HITA az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében ismertette: a magyar közösségi standon kiemelt érdeklődés övezte a Pick Szeged Zrt. japán piacon most bemutatkozó debreceni kolbász különlegességeit, valamint a piacon már régóta jelen lévő mangalica termékeket is. Népszerűek voltak a magyar csokoládék és egyéb édesség különlegességek (Bonbonetti Kft., Liszt Grande Fantasie Kft.), a fagyasztott zöldségek és gyümölcsök (Mirelite Mirsa Zrt.), valamint a különböző fűszerezésű és érlelésű borecetek (Borecet Kft.).
A japán piacon is keresettek a tokaji borkülönlegességek (Tokaj Kereskedőház), valamint a speciálisan a japán piacra kialakított designnal rendelkező tokaji száraz borok is.
A kiállítás első napjaiban több nagy japán szupermarket is látogatást tett a magyar standon, és érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar kiállítókkal – ismertette a közlemény. A Halows Ltd., csaknem 50 üzletet üzemeltető szupermarket lánc elsősorban a magyar standon bemutatott édességek témájában folytatott tárgyalásokat. A Fuji Trading élelmiszerimport- részlege, amely a világ 30 országából importál élelmiszereket, szintén a magyar édességek, a borecet és a tokaji borkülönlegességek iránt érdeklődött.
A Takashimaya Ltd, amely japán egyik legpatinásabb bevásárlóközpont hálózatát üzemelteti, érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar standon kiállító cégekkel. A Mitsui Foods (Japán egyik legnagyobb élelmiszer disztribútora) saját standján külön magyar termékeket felvonultató részleget rendezett be, ahol további 10 magyar cég termékeit kóstolhatták meg a látogatók.
A magyar standon megjelenő cégek termékei közül két cég produktumai máris megjelenhettek azon a termékbemutatón, amelyet a Mitsui Food és magyar szervezőpartnere (Südy and Co Ltd.) szervezett a magyar nagykövetségen a japán cég kereskedő partnerei számára.
A HITA közlése szerint február 27-én, szintén a tokiói magyar nagykövetségen kerül sor a Tokaj Kereskedőház frissen megnyílt japán irodájának bemutatkozására, ahol a tokaji prémium borokon és borkülönlegességeken kívül egy speciálisan a japán piacra hangolt, nőknek szánt prémium tokaji borsorozattal is megismerkedhettek a látogatók.
(Forrás: MTI)
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.