Az Egységes Segélyhívó Rendszer hívásfogadó központjaiban képtelenek a tűzoltói beavatkozást igénylő segélykérések kezelésére – állítja vasárnapi írásában a langlovagok.hu. A portál rámutat: a korábbi tervekkel ellentétben külön fogadják a hívást, mégis költözik a katasztrófavédelem műveletirányítása.
Az eddigi tapasztalatok alapján letettek arról, hogy a katasztrófavédelemtől elvegyék a 105-ös számra befutó segélyhívások fogadását – tudta meg a portál. A tervek szerint országosan a 112 hívásfogadó központjaiba futottak be volna be a 105-re érkező segélykérések, de már a legfelsőbb szinten is belátták, a rendszer működésképtelen – vélik, rámutatva, hogy Bács és Komárom megyében a tűzoltóság hívószámát is átirányították a 112-es, általános segélyhívóra.
A Belügyminisztérium és szervei nem árulták el tapasztalataikat, de mint írták, a 112 operátorai nem rendelkeznek azzal a szaktudással, gyakorlattal, ami a tűzesetek esetén a kikérdezéshez szükséges, és veszélyes időhúzás egy újabb szintet beépíteni a segélykérések fogadásába.
Külön fogadják a hívást, mégis költöznek
A lap szerint a szakma dolgozói indokolatlannak tartják, hogy a katasztrófavédelem műveletirányítását átköltöztetik a rendőrséghez. Korábbi tervek szerint már valamennyi megye követte volna Bács-Kiskunt és Komárom-Esztergomot, melyek műveletirányításai szeptembertől átkerültek a rendőrség tevékenység-irányítási központjaiba.
A Belügyminisztérium tájékoztatása szerint a költözés új határideje január 26., a két említett megyében pedig január 5-ig megoldják, hogy a 105-ös számra érkező segélyhívásokat újra a tűzoltók – de már a rendőrséggel közös helyiségben – fogadják.
A szaktárca azon a véleményen van, hogy a két szervezet elhelyezése a tevékenység-irányítási központokban költséghatékonyabb, illetve infokommunikációs üzemeltetési szempontból gazdaságosabb és biztonságosabb is a korábbi gyakorlatnál.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.