A főutca padján ücsörgő cseh turistát szólítottak meg hétfő délben helybéliek, közérzete felől érdeklődve. Mivel nem sikerült a kommunikációs szakadékot áthidalni és nem értették, hogy ő sem érti őket, a végtelenbe fordult ciklust a mentők tárcsázásával szakították meg.
A cseh állampolgárságú férfi a mentő kiérkezéséig sem tudta magát megértetni, így a szakszemélyzetre hárult a helyzet megoldása. Ők biztos ami biztos, a jól bevált megoldást választották és a pécsi négyszáz ágyas klinika sürgősségi osztályára szállították.
Az idős férfi eltűnése miatt a családtagok időközben a rendőrséget is értesítették, akik annyit tudtak megállapítani, hogy a délutáni kezelésein nem jelent meg. Végül a kórházból jelezték a Harkányi Rendőrőrs munkatársai felé, hogy a vendég bizony náluk van, menne haza Harkányba. A sebtiben szétszakított családot végül a beutaztatójuk egyesítette újra, ám kálváriájuk ezzel még nem ért véget.
Mivel a kórházban – ellentétben a mentősökkel – hibásan vitték fel a férfi adatait és vezetéknevét elgépelték, az adatok módosítása – helyesebben az ahhoz szükséges vezető és adminisztratív személyzet előkerítése – mintegy három órát vett igénybe.
A magyar egészségügy szorító gondoskodásából hat órával és megannyi negatív vizsgálattal később szabadult. Mint megjegyezte, nagyon kellemesen csalódott a sokat ócsárolt magyar egészségügyben, az orvosok és az ápolók hozzáállása pedig kimondottan dicséretre méltó.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.