Rendezvényszervezés – aljas gyakorlat terjed, elsodorja a helyi vállalkozásokat

Belföldi hírek - szerző: HH

Élednek újra a rendezvények, új erőre kapnak a programokkal, szolgáltatásokkal üzérkedő vállalkozók is. Az ország számos pontján terjed az a gyakorlat, mely célja a piacszerzés, ám a megbízó érdekein túl senki másra nincs tekintettel.

 

Az ajánlat voltaképpen nem is kedvező, csak olyan oldalt is felpörget, ami nem volt megszokott egy adott területen: az elárusítóhelyek bérleti díját vagy a belépőt, amit feltételként követel magának. De nézzük, hogy kell piacot szerezni napjainkban a rendezvényszervezés világában.

 

A rendezvény lebonyolításához elengedhetetlen az adminisztratív és technikai háttér biztosítása, szervezése. Ezeket mélyen a piaci ár alatt szolgáltatásába foglalva biztosítja a rendezvényszervező-vállalkozó, így téve szolgáltatását olyan kedvezővé, hogy a helyi szereplők versenyképtelenek maradjanak. Az általa megbízott vagy magával hozott háttérmunkásokat persze normál áron fizeti ki, aminek a különbözetét a behajtott – gyakran több százezresre emelt – bérleti díjakból, esetleg belépőkből pótolja.

 

A vállalási ár a megbízó szempontjából nagyon kedvező, de a technikai, adminisztratív, biztonsági vagy épp catering háttér nyújtására berendezkedett helyi vállalkozások kiesnek a pixisből az állandó, gyakran jutalékot is visszacsorgató idegen partnerségek miatt.

 

Az ismerkedés néhány hónapos időszakát követően a még kevésbé korrekt piaci magatartást folytató rendezvényszervező-vállalkozó az anyagilag már érdekeltté tett megbízó valamennyi rendezvényére beszivárog – rendszerint saját érdekkörére cserélve az esetleg még kapcsolati tőkéjük lehívása érdekében rövid ideig megtartott helyi vállalkozókat, társulásokat.

 

Az eredmény egy fokkal nehezebben áttekinthető gazdálkodást bemutató rendezvény, ahol a megbízó csupán az egyébként is felszínen lévő megbízási díjat felmutatva valóban a legolcsóbb ajánlat elfogadásával tud gazdálkodni.