Segélyhívóközpontot adtak át Miskolcon

Belföldi hírek - szerző: KT

Átadták az egységes segélyhívó rendszer miskolci hívásfogadó központját. A központot Pintér Sándor belügyminiszter avatta fel, aki kiemelte: az új központok, a modern technika, az új szervezet egyet jelent a gyorsabb reagálóképességgel és a nagyobb biztonsággal. A segélyhívó rendszer kialakítása és fejlesztése az Európai Unió támogatásával 5,45 milliárd forintból valósult meg.

 

 

Az EU-tagállamok vezetői évtizedekkel ezelőtt megállapodtak az egységes segítségnyújtási rendszer kialakításában, ez alapján épült ki az új hívásfogadási rendszer, amely 1991 óta Európa területén a 112-es segélyhívószámmal működik – jelezte a belügyminiszter. Mint mondta, a Magyarországon átadott két – a miskolci és a szombathelyi – központtal kapcsolódunk az európai egységes 112-es segélyhívó rendszerhez, a legfejlettebb technikát alkalmazva. A rendszerek ingyenesen érhetők el vonalas, illetve mobiltelefonról is. A szombathelyi központban 296-an, Miskolcon 323-an dolgoznak – közölte Pintér Sándor.

 

Úgy fogalmazott, Európa valamennyi polgárára gondoltak a segélyhívó rendszer kialakításakor, tehát a turisták is biztonságban érezhetik magukat. A rendszerben nemcsak magyar nyelven fogadják a hívásokat, hanem angolul, németül és franciául, emellett valamennyi szomszédos ország nyelvén – fűzte hozzá. Kitért arra is: a hívások fogadásánál megállapítható, hogy a jelzések 70 százaléka nem igényel sem rendőri, sem tűzoltói, katasztrófavédelmi intézkedést. Ezek olyan hívások, amelyek nem a 112-es kérdéskörbe tartoznak – jelezte. A hívások mindössze 10 százaléka az, amely intézkedést von maga után, 18-20 százaléka pedig felvilágosítást, információt biztosít a hívóknak – tette hozzá.

 

Itt, ezeket a hívásokat előzetesen tudják kezelni – magyarázta Pintér Sándor, hozzátéve, most építik ki a 112-es és a 1818-as hívószám közötti kapcsolatot, így a későbbiekben segítséget tudnak adni azoknak is, akik a közigazgatásban szeretnének információt kapni. A beruházás egyebek mellett az új rendszer kialakítását, a számítógépes hálózat kiépítését, informatikai fejlesztését foglalja magában. A szervezés 2011-ben indult, egy nyolc tagú konzorcium nyerte meg a pályázatot, amely működőképes és ütőképes rendszert alakított ki – közölte a belügyminiszter.

 

A két központ egyenként 660 négyzetméter alapterületű, az ergonómiai követelményeknek megfelelő, 125 munkaállomással felszerelt egyterű híváskezelő termeknek ad helyet. Mindkét épület akadálymentesített, korszerű irodai berendezésekkel ellátott, így a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatására is alkalmasak.