Sok autós szerint zavaróak az új kerékpársávok

Helyi - szerző: HH

Sokak szerint zavaró és nem egyértelmű helyzetet teremt az Ady Endre és József Attila utcában felezővonal helyett felfestett kerékpársáv. Van, aki azt sem tudja, eszik-e vagy isszák. Szakértő válaszol.

 

 

A kijelölt útszakaszokon a kétkerekűek gyér forgalmáért egyfelől a párhuzamos, nem messze futó önálló kerékpárút, másfelől a számukra kijelölt, egy szakaszon nagyon rossz állapotban lévő padka a felelős.

 

Sok autós úgy vélekedik, hogy nagyon zavaró a felezővonal helyett az úttest két szélén felfestett, ráadásul zökkenős emblémákkal díszített kerékpársáv, sőt, van aki azt sem tudja, hogy rá szabad-e hajtani. Mivel sokaknak homályos a KRESZ-tanfolyamon jobb esetben elsajátított ismeretanyag, a felmerült kérdéseket szakértő segítségével tesszük helyre.

 

A KRESZ kerékpársávot és nyitott kerékpársávot is meghatároz. Közérthetően szólva kerékpársávnak az úttest sárga, folytonos vonallal leválasztott részét nevezzük és csak kerékpárosok hajthatnak rá, míg a nyitott kerékpársáv a fehér, szaggatott vonallal jelölt terület, melyet más járművel is igénybe lehet venni. Harkányban ez utóbbi van. A főbb szabályok, melyek rá vonatkoznak:

 

    Kerékpárosok egyirányú közlekedését szolgálja, de azt balra kanyarodás érdekében bármikor elhagyhatják.

 

    Autóval a jobbra tartási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni, magyarul nem szabad rajta menni, de

 

    előzéskor vagy egymással szemben közlekedve az egymás mellett történő elhaladás érdekében rá szabad hajtani.

 

    Az autósoknak a jobbra kanyarodást a nyitott kerékpársávról kell végrehajtani.

 

    Tilos úgy menni az úton, hogy az autó egyes részei vagy a rakomány a nyitott kerékpársáv fölé nyúljon és legfőképp

 

    tilos rajta megállni.

 

 


A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.