Sokak szerint zavaró és nem egyértelmű helyzetet teremt az Ady Endre és József Attila utcában felezővonal helyett felfestett kerékpársáv. Van, aki azt sem tudja, eszik-e vagy isszák. Szakértő válaszol.
A kijelölt útszakaszokon a kétkerekűek gyér forgalmáért egyfelől a párhuzamos, nem messze futó önálló kerékpárút, másfelől a számukra kijelölt, egy szakaszon nagyon rossz állapotban lévő padka a felelős.
Sok autós úgy vélekedik, hogy nagyon zavaró a felezővonal helyett az úttest két szélén felfestett, ráadásul zökkenős emblémákkal díszített kerékpársáv, sőt, van aki azt sem tudja, hogy rá szabad-e hajtani. Mivel sokaknak homályos a KRESZ-tanfolyamon jobb esetben elsajátított ismeretanyag, a felmerült kérdéseket szakértő segítségével tesszük helyre.
A KRESZ kerékpársávot és nyitott kerékpársávot is meghatároz. Közérthetően szólva kerékpársávnak az úttest sárga, folytonos vonallal leválasztott részét nevezzük és csak kerékpárosok hajthatnak rá, míg a nyitott kerékpársáv a fehér, szaggatott vonallal jelölt terület, melyet más járművel is igénybe lehet venni. Harkányban ez utóbbi van. A főbb szabályok, melyek rá vonatkoznak:
Kerékpárosok egyirányú közlekedését szolgálja, de azt balra kanyarodás érdekében bármikor elhagyhatják.
Autóval a jobbra tartási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni, magyarul nem szabad rajta menni, de
előzéskor vagy egymással szemben közlekedve az egymás mellett történő elhaladás érdekében rá szabad hajtani.
Az autósoknak a jobbra kanyarodást a nyitott kerékpársávról kell végrehajtani.
Tilos úgy menni az úton, hogy az autó egyes részei vagy a rakomány a nyitott kerékpársáv fölé nyúljon és legfőképp
tilos rajta megállni.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.