Az elmúlt években szembetűnő tendenciának, a takargatott ténynek, miszerint a csökkenő vendéglétszám mellett a vállalkozások is fokozatosan elvesznek, egyre inkább megvan a látszata.
Az utcákban megannyi eladó ingatlan, bezárt éttermek, szállodáink legnagyobbjainak haláltánca: „Közkedvelt Termál fürdő helyen, bejáratott, korszerűen felújított Hotel ELADÓ!” áll a Duna House oldalán a 9068 négyzetméteres Baranya Hotel hirdetése potom 1,3 milliárd forintért. Az oldalon megtalálható még számos harkányi ingatlan, úgy mint a közel százmillióért hirdetett Forrás, vagy a 110-ért eladó Sziget Csárda is, de sajnos több tízmilliós panzióból és családi házból sincs hiány. És akkor még rá sem néztünk a Bartók utcai néhány négyzetméteres apartmanokra.
A tenni akarás leginkább a vendéglátós és beutaztató vállalkozói körökben látszik. Ők viszik előre a várost, programokat szerveznek, akciókkal, önállóan kezdeményezett, együttműködésben megállapított vendégbarát árakkal várják a turistákat. A turistákat, és egy beharangozott, központilag koordinált desztinációs menedzsmenttevékenységet, ami az elmúlt időszak manőverei majd a vezetőségváltás miatt csak mostanra érhet révbe. Mindegy milyen számokat mondanak, egyre rövidebb a szezon és egyre kevesebb a turista – mondja egyikőjük, majd hozzáteszi: bérelt helyiségével nem tudja, meddig folyhat ez így tovább, a három éve és idén is megfogalmazott változásból nem látnak semmit. Talán jövőre, ezt mondta tavaly is.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.