Versenyautókkal és hirdetési felülettel trükköztek

Baranya - szerző: HH

Versenyautók felületét használta reklámozásra az országos ralibajnokságon az a cég, ami százmilliós adóval trükközött – de lebukott.

 

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adatvagyonának felhasználásával, kockázatelemzés alapján kezdett ellenőrzést egy társaságnál, amely versenyautók felületét használta reklámozásra az országos ralibajnokságon. A felhasznált autókat azonban bonyolult számlázási láncolatokon keresztül bérelte, és hiteltelen számlákkal próbálta elérni, hogy kevesebb adót fizessen.

 

A NAV az Online Számla adatokat elemezve folyamatosan azonosítja azokat a gazdasági kapcsolatokat, amelyeknél felmerül a gyanú, hogy adóelkerülési célzattal jöttek létre.

 

Így került a pécsiek látótérbe az a társaság is, amely bevételeit reklámtevékenyégből szerezte, költségként pedig a reklámfelületként használt autók bérleti díját számolta el.

 

A NAV megállapította, hogy a versenyautókat a társaság több partnertől bérelte, ezeket a gazdasági partnereket rendszeresen változtatta. Az autók eredetileg kizárólag egy személy, illetve a hozzá kapcsolható gazdasági társaság tulajdonában álltak. Ők intézték az autók szervizelését, a speciális üzemanyag beszerzését és a különféle hatósági ügyeket is. Az autókat azután többször értékesítették és az új tulajdonosok bérbe adták a reklámozást végző társaságnak.

 

A NAV vizsgálata feltárta, hogy az autók bérbeadását számlázó társaságok valós tevékenységet nem végeztek, szerepük csupán annyi volt, hogy költségszámlát állítsanak ki, azért, hogy a reklámcég adófizetési kötelezettségét csökkentse.

 

A NAV az ügyben több mint 100 millió forint adókülönbözetet állapított meg.

 

 

 


A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.