Simán nyert Vettel

Nagyvilág - szerző: GR

A Red Bull Racing háromszoros világbajnok német versenyzője rendkívül magabiztosan nyerte meg a 2013-as Bahreini Nagydíjat, növelve ezzel az előnyét az összetettben. Ez volt Vettel 28. győzelme a Forma-1-ben. A Ferrarinál Fernando Alonso és Felipe Massa versenye is rendkívül szerencsétlenül alakult. A spanyolt a DRS, a brazilt a két jobb hátsó defekt és egy sérült első légterelő hátráltatta. A pódium második fokára Kimi Räikkönen állhatott, akinek a győzelme a gyengébb időmérőn ment el, míg Paul di Resta élete első dobogós helyezéséről maradt le, miután a másik Lotussal Romain Grosjean pár körrel a vége előtt megelőzte.

A rajtot követően Rosberg meg tudta tartani előnyét Vettel és Alonso előtt, míg Paul di Resta Felipe Massa elé került, aki a másik Force Indiával, Adrian Sutillal akadt össze az első kanyarokban. A brazil autójának első szárnya megsérült, míg a német defektet kapott, ami azonnal ki is vonta őt a pontszerző helyekért való csatából. A büntetése miatt a 9. helyről rajtoló Lewis Hamilton nem kezdett jó, a két McLaren és a két Lotus mögött állt a nyitás után.

Az élen Rosbergnek már az első pillanatoktól kezdve védekeznie kellett Vettellel és Alonsóval szemben, akik az első 3-4 kör során el is mentek a gumikkal a küzdő Mercedes mellett.

Úgy tűnt, a páros kényelmes előnyt lesz képes kiautózni az őket követő di Restával szemben, de néhány körrel később a spanyolnak akadtak komoly problémái. A DRS ugyanis nem záródott be az autóján, így a Ferrari kénytelen volt idő előtt a bokszba hívni Alonsót. A szerelők ugyan vissza tudták zárni a beragadt szárnyelemet, a következő körben azonban az ismét nyitva maradt, újabb kiállásra kényszerítve a csapatot. Ezzel Alonso alaposan visszacsúszott a mezőnyben és DRS nélkül kellett teljesítenie a versenyt.

Vettel így egyedül maradt az élen, és senkitől se zavartatva jelentős előnyt hozott össze. Mögötte az eltérő stratégiáknak köszönhetően sokáig megtippelhetetlen volt a valós állás, hiszen az élete első dobogójáért hajtó di Restával Mark Webber, Jenson Button és a két Lotusos is harcban állt.

A 7. helyről startoló Webber tempója az első etapot és egy kisebb koccanást követően visszaesett, Button pedig Sergio Pérezzel egy hosszú és látványos házon belüli McLaren-csatát folytatott le az 5-6. hely környékén. Kettőjük közül ma a mexikói tempója bizonyult jobbnak, noha egyik kiélezett harcuk után érintőre vette Button jobb hátsó kerekét, kisebb sérülést okozva ezzel saját első szárnyán.

Alonso mellett a másik Ferrari versenye sem alakult a tervek szerint. Noha Massa a keményebb gumikeveréken rajtolt, ezzel mégsem tudott stratégiai előnyhöz jutni, ráadásul kétszer is jobb hátsó defektet kapott a futam során, így végül csak 15. lett.

Vettel győzelmét semmi nem zavarta meg, saját tempójában, biztonságos taktikával tudott befutni az első helyre, megszerezve idei második győzelmét. Mögé Kimi Räikkönen tudott feljönni, aki képes volt kétkiállásos taktikával teljesíteni a versenyt. A másik versenyző, aki ezzel próbálkozott, di Resta volt, ő viszont az utolsó etapban alulmaradt a három cserét végrehajtó Romain Grosjeannal szemben, így be kellett érnie a negyedik hellyel, amivel beállította pályafutása eddigi legjobbját. Az 5. helyre a verseny második felében jó tempót diktáló Hamilton érkezett be Pérez kíséretében. A páros az utolsó körben előzte meg Webbert, aki így a 7. helyen ért célba, a DRS-problémák után már csak a pontszerzésre törekvő Fernando Alonso előtt.

A legjobb tízes utolsó két helyén Rosberg és Button végeztek, akiknek gumikopásuk, illetve a verseny alatti számos csatájuk miatt négyszer is kereket kellett cserélni. Rosberg tehát az első rajthely megszerzése után csak két pontot tudott gyűjteni.

A sportfelügyelők a leintés után két incidenst kezdtek vizsgálni. Az egyik Webber és Rosberg koccanása volt a verseny második felében, a másik pedig a Caterham, akik kellő körültekintés nélkül engedték el Giedo van der Gardét a kiállása után, így kis híján belerohant az egyik éppen érkező Marussiába.

A pontversenyben győzelmének köszönhetően Vettel 10 pontra növelte az előnyét Räikkönen előtt, míg a konstruktőrök között a Red Bull 16 egységgel vezet a Lotusszal szemben. A Ferrari kiábrándító futamot zárva csak négy pontot szerzett.

1. Vettel Red Bull-Renault 57 kör
2. Raikkonen Lotus-Renault +  9.1s
3. Grosjean Lotus-Renault +  19.5s
4. Di Resta Force India-Mercedes +  21.7s
5. Hamilton Mercedes +  35.2s
6. Perez McLaren-Mercedes +  35.9s
7. Webber Red Bull-Renault +  37.2s
8. Alonso Ferrari +  37.5s
9. Rosberg Mercedes +  41.1s
10. Button McLaren-Mercedes +  46.6s
11. Maldonado Williams-Renault + 1m06.4s
12. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 1m12.9s
13. Sutil Force India-Mercedes + 1m16.7s
14. Bottas Williams-Renault + 1m21.5s
15. Massa Ferrari + 1m26.3s
16. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari +  1 kör
17. Pic Caterham-Renault 1
18. Gutierrez Sauber-Ferrari 1
19. Bianchi Marussia-Cosworth 1
20. Chilton Marussia-Cosworth 1
21. van der Garde Caterham-Renault + 2
Nem ért célba:
Vergne Torro Rosso-Ferrari 16
Leggyorsabb kör: Vettel, 1m36.961

4 futam után a bajnokság állása: 

1. Vettel 77 1. Red Bull-Renault 109
2. Raikkonen 67 2. Lotus-Renault 93
3. Hamilton 50 3. Ferrari 77
4. Alonso 47 4. Mercedes 64
5. Webber 32 5. Force India-Mercedes 26
6. Massa 30 6. McLaren-Mercedes 23
7. Grosjean 26 7. Toro Rosso-Ferrari 7
8. Di Resta 20 8. Sauber-Ferrari 5
9. Rosberg 14
10. Button 13
11. Perez 10
12. Ricciardo 6
13. Sutil 6
14. Hulkenberg 5
15. Vergne 1