A módosítások egyaránt érintik az autósokat, motorosokat és a kerékpárosokat is. A négykerekűek legszembetűnőbb változása a téli gumikra vonatkozik, míg a bicajosokat a lámpákra vagy épp gépkocsis szállításukra vonatkozó rendelkezések érintik leginkább.
A szabályzat módosítja a rakományszállításra vonatkozó előírásokat is. Feltételként szabja, hogy a gépkocsi hátsó világító és fényjelző berendezéseit lámpákkal meg kell megismételni, ha a járművön hátra túlnyúló rakomány a gyári lámpák észlelését akadályozza. Ilyen például a vonóhorgon szállított kerékpár, mely külföldi országokban már évek óta nagy divat, bár ők a rendszámot is eltakarhatják, ha azt is kiteszik hátrébb.
Az új jogszabály 2014 január elsején lép hatályba, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a közlekedés biztonságának javításával indokolta szükségességét. Az új szabályok egyszerűbbek lesznek, igazodni fognak több európai rendelkezéshez és elváráshoz.
A téli gumi használatát továbbra sem teszi kötelezővé semmi, csak egy megkötés: kizárólag az út- és látásviszonyoknak megfelelően felkészített járművel szabad útnak indulni. Az új szabályozás segítséget is nyújt az autósoknak: leírja, milyen jelzés mire szolgál az egyes abroncsokon. Meghatározza viszont, hogy a téli gumi bordázata legalább 4 milliméter mély legyen, ami a kedvező tulajdonságainak kihasználása érdekében fontos.
Kerékpároknál jóval szembetűnőbb a jogszabályi változás: a „megfelelő észlelhetőséget” megkövetelő előírás lehetővé teszi, hogy a népszerű ledes, olcsó, kis fogyasztású de nagy fényerejű lámpákat is használják, amit esetlegesen nem a kerékpárra, hanem az azt hajtó személyre is helyezhetnek. Az új előírás a gyermekülés felhelyezését is pontosítja, szigorúbban veszi.
Motorosok esetében is engedélyezve lesz a nappali menetfény, így nem feltétlenül tompított fényszórót kell kapcsolniuk.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.