Akaratlanul hívta árubemutatóra dr. Szente Istvánt, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatóját egy levél, mely a szokásos módon értesítette nyereményéről. Az eseményre a cég névre szóló meghívót is küldött, az igazgató hát elment a Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztályának egyik felügyelőjével.
A főigazgató és a felügyelő végig hallgatták a termékbemutatót, és nyereményjátékon is részt vettek, ahol nyertesként kisorsolták őket – tudatja a hatóság. Ezt követően szerződést is kötöttek, majd tájékoztatták a vállalkozást, hogy hatósági ellenőrzés történt. Vizsgálat is indult, egyebek mellett az árubemutatón elhangzott állítások, mint a „Kiváló német minőség”, „A konyhakiállítás aranyérmese”, „csak most, csak ennyiért!” kijelentések miatt.
Megvizsgálják a vásárolt termékre kötött adásvételi szerződésben található információk és tájékoztatások jogszerűségét, valamint a termékbemutatón való részvételért felkínált tárgynyeremények értékének valódiságtartalmát is.
2016-tól változni fognak a szabályok
Jövőre több megkötés lesz az ilyen bemutatókkal kapcsolatban. Az első, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést végző kereskedő ügyfélszolgálatot lesz köteles működtetni.
A fogyasztók többé nem kaphatnak olyan meghívókat, melyen nyeremény ígéretével csábítják őket a helyszínre, mivel a reklámozásra vonatkozó szabályok megváltozásával tilos lesz a bemutatókat árengedmény vagy kedvezmény, esetleg ajándéksorsolás hirdetésével népszerűsíteni.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.