Nem sokkal csütörtökön 23 óra 30 perc után befutott a célba az Aeroplane. A két délutáni szélcsendet maga mögött tudó vitorlás helyezésére egy keveset várni kell, de az biztos, hogy a kategóriája élmezőnyével éjjel lépte át a balatonfüredi vonalat.
⌚ csütörtök 23:49
A helyezést sok tényező is befolyásolja, vélhetően péntek délelőtt lehet pontosabbat tudni a kategóriában elfoglalt és az abszolút helyről. A hajónk számára nem kedvezett a szélcsend, mint Miklós, a kapitány korábban mondta, erős szélre rendezkedtek be. Az előzetes eredmények szerint összesítettben a 110. helyen, a kategória élvonalában másodperces eltéréssel a többi YS I/2. hajótól teljesítették a távot. A helyezésre még várni kell.
⌚ csütörtök 19:36
Badacsony mellől jelentkezett az Aeroplane. Megjött a várva várt szél, egy-másfél óra múlva a csőben vannak. Nem kizárt, hogy még világosban, a kategória legjobb helyén érnek be! 17 óra 34 perckor befutott Litkey Farkas hajója, a Fastpay. Ezzel nem dőlt meg a 7 óra 14 perces futamidő, amit 2014-ben szintén ő állított be 57 év után, amióta a Nemere II. 10 órás ideje tartotta a csúcsot.
⌚ csütörtök 17:16
Továbbra is keressük az Aeroplane-t, akinek alkalmazása nem ad jelet a hajó helyzetéről a közel hétszáz versenyző között. A tavalyi győztes, a Heléna épp most fordul Keszthelynél! Igyekszünk a hajóktól is információhoz jutni, hogy meg tudjuk határozni a régiónk vitorlásának pozícióját.
⌚ csütörtök 14:55
A keleti medencében fokozatosan erősödik az északnyugati szél, illetve a középső medencében is vannak 35-40 km/h széllökések. Nyugat felé gyengül a szél. Az Aeroplane-ról továbbra sincs hír.
⌚ csütörtök 14:25
Az Aeroplane-ról továbbra sincs hír. A vízen alig van szél, a kategória nagyjai alig 4 csomóval haladnak. A Heléna sárga nyommal van követve. Délutánra a szél élénkülését ígéri a meteorológiai szolgálat.
⌚ csütörtök 13:57
Az Aeroplane kategóriájának első befutója péntek kora hajnali órákban várható, míg a katamaránok az éjszaka érkeznek be. A tavalyi kategóriagyőztes, a Heléna Balatonszemes magasságában jár, Keszthely felé halad. A másik YS I/2. kategóriájú nagyágyú, a Nagymedve fél kilométerrel mögötte jár a mintegy 100 kilométeres versenyen. Az Aeroplane továbbra sincs a térképen.
⌚ csütörtök 13:40
Az élmezőnyt képviselő kéttestű hajók, a katamaránok hamarosan megkerülik a keszthelyi terelőbóját és indulnak a cél felé. Az Aeroplane nevét nem látni a közel hatszáz hajó nyomkövetője között.
⌚ csütörtök 11:01
Az élmezőny – jellemzően a katamaránok elhagyták a tihanyi szorost, a bóly most van a siófoki bólya mellett. Az Aeroplan 20 perc múlva éri el Tihany vonalát.
⌚ szerda 21:20
Brutális vihar csapott le Balatonfüredre. Több vendéglátóhelyet elöntött a víz, másokat a földig rombolt a szél. Fák dőltek ki, villamos vezetékek szakadtak le, a park romokban áll. A diónyi jégtől kis ideig a földet sem lehetett látni, az utakon térdig érő víz hömpölyög. A kikötőben egy szárazon álló katamaránt is felborított a szél.
⌚ szerda 16:12
Harmadik éve indul a régió által támogatott hajó Magyarország legnagyobb tókerülő versenyén, a Kékszalagon. A következő két napban az egyebek mellett Bock vitorlája és a harkányi fürdő logója mögött hajózó Aeroplant kísérjük útján.
Túl van a Kékszalag regisztrációs procedúráján a régiós támogatott hajó, az Aeroplan. A Márfy Miklós, Pataki Péter, Horváth Viktor és Lucza István alkotta csapat reggel startol Európa legnagyobb tókerülő versenyén.
Erős, viharos szelet várunk, mely korábban érkezik a vártnál – mondta Márfy Miklós. Az éjszaka pihenéssel telik, a 9 órai rajt előkészületei már fél nyolckor elkezdődnek a balatonfüredi kikötőben. A több száz hajó a Balaton keleti medencéjében egy képzeletbeli vonalra felsorakozva várja a rajtot, első komoly fejtörést az úgynevezett cső, azaz a tihanyi szoros sekély vize jelent a balatonkenesei forduló után. A csőben egy keskeny sáv alkalmas a nagyobb hajók haladására, a másik medence pedig teljesen más jellemzőkkel is bír.
A második pont, aminek sorrendjére érdemes figyelni a Keszthely melletti forduló, ahol a versenyzők egy bólyát kerülnek meg. A csőben ismét fontos a sorrend, hiszen a végső vágta innen indul a célvonalig.
A kategória első helye a cél – mondta Pataki Péter. Abban mindenki megegyezett: az Aeroplannak az erős szél kedvez, de a gyengébb hátszélben is nagyon jó vitorlájuk van. A hajnalban érkező vihar – mely mellett is megtartják a versenyt – nagyon sok taktikai kérdést dönt majd el, de úgy tűnik, péntek sötétedésig kell célba érni a kifejezetten jó helyezésért.
A következő napokban egy kisebb stábunk a Balatonnál kíséri figyelemmel a dél-baranyai csapat útját, a starttól számítva óránként adva részletes beszámolót. Folyamatosan frissülő cikkünkben bemutatjuk a hajót, latolgatjuk esélyeiket, számolgatjuk helyüket, drukkolunk a harkányi-pécsi csapatnak.
[fbalbum url=”https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1063503833685226″]
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.