A huszonegyedik században a taxisok mellé be kellett, hogy jöjjön az egész világon jól működő Uber, hogy rájöjjenek: hitvány, amit csinálnak. De ahelyett, hogy az áraikon és a szolgáltatás minőségén gondolkodtak volna el, inkább tüntetni mentek és elüldözték az alkalmazást.
Olcsóbb volt, minőségibb és nem lehetett trükközni olyannal, hogy nem kapcsolják be az órát. A hiénák elűzték az Ubert. De most jön egy másik, ami taxiscégekkel dolgozik, így a magánzó hirdetheti a mobilszámát, ha fuvart akar. Magyarországon meg Debrecen menőzik azzal, hogy lehet internetes alkalmazással taxit hívni. Gratulálunk, a
robotautók hajnalán
ez aztán baromi nagy szó. No de itt a német Daimler Mytaxi nevű szolgáltatás, ami egy angol társával összeolvadva hódítja meg Európát: Ausztria, Németország, Olasz és Lengyelország, Portugália, Spanyolország és Svédország után Magyarországra is beteszi a lábát. A működét fedező vállalatot, a Taxify Hungary Fuvarszervező Kft.-t múlt pénteken vette nyilvántartásba a Cégbíróság 50 millió forint jegyzett tőkével.
Ez a 70 millió felhasználóval büszkélkedő szolgáltatás nem személyszállító cég, hanem egy taxihívó szolgáltatás, ami taxivállalatokkal dolgozik együtt.
Vajon a diszpécserközpontok feleslegessé vált alkalmazottjai mihez kezdenek?
A zsebre dolgozó magántaxisok fognak tüntetni a könnyebben hívható taxik ellen?
Az alkalmazással jegyzett fuvarban hogy lesz kikapcsolva a taxióra?
A méter pontosan számított úton hogy kerülik meg a fél várost?
Marad a trükk, hogy a csomagpakolás közben titkon minden utast lefizettetnek?
Vagy majd tüntetnek ez ellen is..?
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.