Az erősödő, összehangolt szakmai összefogás, a fürdő megújulása, Harkány pályázati lehetőségei és a köztéri fejlesztései új távlatokat nyithatnak – erről Mojzes Tamás, a Harkányi Turisztikai Egyesület titkára beszélt az egyesület közgyűlése után.
Ez évi marketingstratégiánkat szakmai vállalásaink, elképzeléseink mellett egyesületünk költségvetési koncepciója, üzleti terve, az önkormányzattal megkötött középtávú együttműködési megállapodásban vállalt feladatok határozzák meg – mondta Mojzes Tamás, a Harkányi Turisztikai Egyesület titkára. Mint hozzátette, céljuk, hogy bel- és külföldi vonzerőnk erősítése reményében olyan kedvező változások előmozdítói legyenek, melyek a fejlődést minőségi és mennyiségi komponensek alapján egyaránt elősegítik.
Csak úgy generálhatunk jelentős forgalomnövekedést, ha jól határozzuk meg Harkányt mint terméket, egyúttal a városi marketing is új, nemzetközi szintre lép – fogalmazott a vendéglétszám növelését célzó terveikkel kapcsolatban, hozzátéve: a márkázás Harkányfürdő versenyképes identitásának létrehozását jelenti, képviseli alapvető és tartós értékeit, marketingkommunikációnk minden elemében megjelenik. Fontosnak tartjuk, hogy előre megtervezett, feszes marketingterv alapján dolgozzunk, folyamatosan figyelve a piac változásait.
Stratégiai céljaiknak, a megvalósításaikat segítő eszközöknek és forrásoknak alkalmazkodniuk kell az új utazási trendekhez és szokásokhoz, a helyi és térségi turizmust érintő tendenciákhoz, a helyi szolgáltatók, attrakciók megújulásához. A cél, hogy Harkányra mint egyben fürdő- és kiránduló desztinációra tekintsenek a potenciális érdeklődők, ahol soknapnyi élmény várja a vendégeket. Már az eddigi fejlesztések is új szintre emelhetik az aktív- és élményturizmus erősítését családbarát szolgáltatásokkal.
Ennek jegyében sürgősen megoldásra váró feladat helyben a minőségi programkínálat bővítése – fogalmazott Mojzes Tamás. Továbbra is erős a szezonális koncentráció, kevés a szezon meghosszabbítására alkalmas attrakció, az egy turistára eső költésben is nagy potenciál van és az átlagos tartózkodási idő is jelentősen lerövidült.
Elsősorban a hatékonyabb megjelenés a cél a legfontosabb küldőterületeken, ezen folyamatosan dolgozunk és formabontó, újszerű megjelenést tervezünk a szakmai vásárokon – mondta. A stratégiánkban szerepel a hangsúlyosabb online marketing kampány, kifejezetten Harkányra szabott egész éves online szolgáltatás, amely egymásra épülő kampányok sorából épül fel mind a belföldi, mind a külföldi küldőterületeken. Fontos a turisztikai kiadványok frissítése, információs- és szóróanyagok készítése. A városunk vonzerőihez kapcsolódó imázs és brand formálását az imázsfilmjeink, a harkanyturizmus.hu és az Irány Harkány Facebookoldal további népszerűsítésében látjuk.
A harkányi ajándéktárgyak kifejlesztését és prototípusainak legyártását megcélzó program indítását is tervbe vettük. Másodsorban a már Harkányba érkezett turistáknak minőségi programokat és igényüket kiszolgáló információkat kell nyújtani. A programok közül a Szüreti Fesztivál minőségi programkínálatának bővítését céloztuk meg a 2017-es évre, és annak a támogatását. Helyi védjegy és minősítő rendszer meghonosítása is tervben van, mely a szolgáltatókat összefogja és szerepet játszik tevékenységük összehangolásában is. Meg kell tanulni vezetni a turistákat Harkányban. A városon belüli útbaigazító és megállító táblák kihelyezésének szükségessége mellett újra kell gondolni a Touch-Info terminálok funkcióját.
Harmadsorban elengedhetetlen a sikeres vendégszerzésben a szorosabb és mélyebb együttműködés a környező turisztikai centrum településekkel, mint Pécs, Siklós és Villány. Kiaknázatlan lehetőség a városok szolgáltatásainak összekapcsolása, a piaci célcsoportok igényeinek megfelelően differenciált, garantált programokkal, céljáratokkal, iránybuszokkal támogatva
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.