Sokba került az Extreme Digitalnak az akár szócska

Gazdaság - szerző: HH

Tisztességtelen kampányt folytatott az Extreme Digital a 2015-ös Black Friday kampányával. A jogsértésért 20 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal  (GVH).

 

A cég Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70 százalék kedvezménnyel! szlogennel reklámozta, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel vásárolhatóak meg a termékei.

 

A versenyhivatal szerint a reklámokban megjelölt kedvezmény csak olyan termékeknél volt elérhető, ami sem átlagára, sem pedig a jellege alapján nem tekinthetők tipikus terméknek, valamint a teljes kínálat kevesebb mint 1 százaléka volt 70 százalékkal olcsóbb, és jóval kevesebb mint 10 százaléka felelt meg az akár féláron kijelentésnek.

 

Az előzőek szerint a GVH gyakorlata alapján az akár állítások megtévesztőek, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az érintett termékkör reálisan nem elérhető, azaz nem éri el a termékkínálat 10 százalékát.


A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.