Bitumenemulzióval bevont zúzalék és a forgalom által aszfaltosított kátyú az utak titka

Helyi - szerző: HH

Néhány éve bevezetett, technológiailag viszonylag újdonságnak számító kátyúzási módszer ontotta magából a kavicsot Harkány útjain. A rendszer elviekben jó, a gyakorlatban a következő hónapok során vizsgázik.

 

A nagyobb, Közút kezelésében lévő utakra feltűnően sok az apró kavics került, amit egy gépből szórtak ki. Korántsem arról van szó, hogy sóderrel tömik be a lyukakat, hanem egy újfajta eljárás érkezett Harkányba, amit már évek óta alkalmaznak a lapáttal csapkodott gőzölgő aszfalt helyett.

 

Mint a Magyar Közút részletezte, a karbantartási tevékenységük részeként úgynevezett patchmatic géppel burkolatjavítási munkákat végeztek. Ez egy alternatív kátyúzási és felületjavítási technológia, mely során a károsodott helyet sűrítettlevegős kifúvással tisztítják, tapadóréteget szórnak ki, a felületet bitumenemulzióval bevont zúzalékkal töltik fel, majd tiszta kőzúzalékkal fedik le.

 

Az így javított szakasz azonnal átadható a forgalomnak, az elaszfaltosodás a forgalom hatására következik be. A hagyományos kátyúzással szemben ez a technológia a sekélyebb kátyúk esetében gyorsabb javítást tesz lehetővé, különösebb burkolatbontás nélkül.

 

 


A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.