Átszervezi érdekeltségeit a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat a Londoni Értéktőzsdén hétfőn bejelentette, hogy eladja thaiföldi és malajziai érdekeltségét és a továbbiakban a nagy-britanniai, az írországi és a közép-európai tevékenységére kíván nagyobb hangsúlyt helyezni.
A cég közölte: igazgatótanácsa hozzájárult a Thaiföldön és Malajziában Tesco Lotus márkanév alatt működő, kétezer boltból álló üzletág értékesítéséhez. A vevő a thaiföldi központú, CP Group nevű kiskereskedelmi vállalatcsoport.
A cég szerint a thaiföldi és a malajziai üzletág eladásával egyszerűbbé válik a Tesco-csoport szerkezete, és a vállalat így erőteljesebb figyelmet fordíthat a nagy-britanniai, az írországi és a közép-európai üzletágak jövedelemtermelésére és az ezekből az üzletágakból eredő részvényesi megtérülésre.
A tranzakció lezárása után a Tesco üzleti tevékenysége sokkal koncentráltabb lesz, tekintettel a 3769 áruházból álló nagy-britanniai és írországi hálózat piacvezető pozíciójára, illetve a Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában működő 895 áruházra – közölték, hozzátéve: a Tesco közép-európai üzletágának átalakítása folytatódik, biztosítandó az áruházlánc fenntartható hosszú távú növekedését ebben a térségben.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.