A Tarnóy Péter elnöklésével megalakult Jedlik Ányos Klaszter célja, hogy az elektromos járművek elterjesztését segítő Jedlik Ányos Terv mielőbb megvalósulhasson. A kormány célja az elektromos és hibrid meghajtású autók támogatása.
A GreenGo Car Europe Kft., az Evopro Holding Zrt. és az Elektromotive Hungary Kft-t tömörítő klaszter tevékenységét a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH) felügyeli. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a megalakulást bejelentő budapesti sajtótájékoztatón elmondta: a kormány elsősorban jogszabályi módosításokkal és indirekt ösztönzőkkel kívánja segíteni az elektromobilitás elterjedését. A Jedlik Ányos Tervhez kapcsolódóan a kormány a különféle hibrid, illetve elektromos autók megkülönböztetésére zöld alapszínű rendszámot szeretne bevezetni, illetve nulla százalékos áfa-kulcsot alkalmazna ezekhez a járműtípusokhoz és az infrastruktúra telepítéséhez. Hozzátette: a különböző hibrid és a tisztán elektromos meghajtású járművekkel parkolási- és útdíjkedvezményeket lehetne majd igénybe venni, és engedélyeznék számukra a buszsávok használatát is.
A nemzetgazdasági miniszter szólt arról is, hogy a terek szerint módosítják a villamosenergia törvényt annak érdekében, hogy a töltőberendezések üzemeltetői is értékesíthessenek villamosenergiát. Ezenkívül kialakítanak egy, a töltőberendezések telepítéséhez kapcsolódó hatósági eljárásrendet, valamint a kormányzat és a központi költségvetési szervek gépjárműállományában is szeretnék meghonosítani a különféle hibrid és elektromos autókat – tudatja az MTI.
Varga Mihály hangsúlyozta: Magyarország az elektromobilitás tekintetében Közép-Európa vezető országává szeretne válni. Kifejtette: egyelőre elenyésző számú alternatív hajtású jármű fut az utakon, de 2050-re a Nemzetközi Energia Ügynökség előrejelzése szerint az újonnan értékesített autók 70 százaléka elektromos, hibrid vagy plug-in hibrid lesz. A személygépjármű gyártás, a járműipar tehát hatalmas változások előtt áll, amihez jelentős technológiai innovációra lesz szükség. „Fontos gazdasági érdekünk is tehát, hogy Magyarország részese legyen ennek a változásnak, és be tudjon kapcsolódni a fejlődésbe” – hangsúlyozta Varga Mihály.
A kormány 2014. márciusában jelentette be a Jedlik Ányos Tervet, amellyel nemcsak az uniós célkitűzéseknek tesz eleget, hanem támogatja a magyarországi innovációs műhelyeket, a beszállítói hálózat fejlesztését és az új munkahelyet létrehozását. Azért hozták létre, hogy azok a gazdasági társaságok, amelyek a gyakorlatban is tenni tudnak az elektromobilitás elterjedésért, részt vehessenek és részt vállalhassanak a terv kidolgozásában. Az alapításkor olyan vállalatokat vontak be a közös munkába, amelyek nem kötődnek multinacionális, vagy egyéb nagyvállalathoz, és amelyek megfelelő információkkal rendelkeznek ahhoz, hogy érdemben hozzájáruljanak a Jedlik Ányos Terv véglegesítéséhez és megvalósításához, illetve amelyeknek érdeke a hazai elektromobilitás fejlesztése.
Szeretnénk elérni, hogy a Jedlik Terv széles konszenzuson és társadalmi elfogadottságon alapuljon, ezért szükségesnek tartottuk egy, az érintetteket tömörítő szervezet létrehozását – mondta Varga Mihály.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.