Az igazságügyi-orvosszakértői vizsgálat alapján nincs bizonyíték arra vonatkozóan, hogy fiziológiai tényezők, vagy egyéb akadályoztatás befolyásolta volna a hajózószemélyzet cselekvőképességét – áll a Közlekedésbiztonsági Szervezet 2018. július 24-én készített hivatalos jelentésében.
Az elhunyt pilóták emlékének a legnagyobb tisztelettel adózva, folytatjuk a megkezdett utat és az eFusion projektet – közölte alapunkkal a Magnus Aircraft. A társaság a vizsgálat előzetes jelentését részletezve kiemelte: a légijárművön tartózkodók a becsapódáskor az élettel összeegyeztethetetlen, halálos sérüléseket szenvedtek, életüket az azonnali orvosi beavatkozás sem menthette volna meg.
Mint korábban írtuk, a vizsgálat korai szakaszában nem tartották kizártnak, hogy a pilóták repülés közben füsttől vagy gázoktól lettek rosszul. A jelentések szerint erre nem utal semmi, a május 31-i katasztrófát teljes homály lengi körül. Sem műszaki hibára, sem a pilóták cselekvőképességének akadályoztatására, egészségügyi problémáira sincs bizonyíték.
Mint beszámoltunk róla, a gépen fedélzeti kamera is volt. A rendőrség akkor a nyomozás érdekeire való hivatkozással nem közölt ennek tényéről adatot, azt továbbra sem tudni, valóban szolgált-e ez bármiféle érdeket, az viszont kiderült: valójában nem is ők vizsgálták, így az ő nyomozásukban az nem is szerepelt bizonyítékként. A vizsgálatot folytató hatóság viszont közölte: az Appareo Vision 1000 típusú berendezés hangot, képet, időadatokat és GPS koordinátákat is rögzít a gép pozícióadatai mellett. Az SD kártyán sikeresen visszaállították az adatokat, amiből fontos megállapításokat tudtak levonni.
A baleset nem volt túlélhető – szögezte le a vizsgálatot folytató Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete.
A légijármű rendelkezett érvényes, az illetékes hatóság által kiadott Repülési Engedéllyel. Az előzetes jelentés kiadásáig elvégzett szakmai vizsgálat során nem merült fel arra vonatkozó bizonyíték, hogy a légijármű szerkezete vagy valamely rendszere az eset előtt meghibásodott volna, ezzel hozzájárulva az eset bekövetkezéséhez, vagy befolyásolva annak lefolyását. A balesettel végződő repülés nappal, jó látási viszonyok mellett történt. A légijárműre felszerelt adatrögzítő berendezés működött és az általa rögzített adatok a fedélzeti hangon kívül értékelhetőek voltak. A rendelkezésére álló adatok szerint nincs füstre vagy tűzre utaló jel a repülés közben, a tűz a becsapódást követően keletkezett. A gép elektromos berendezései rendben működtek.
A motor sérülései egyértelműen a repülőgép becsapódásától, és az azt követően kialakuló külső tűztől keletkeztek. A becsapódás és a becsapódást követő külső hőterhelés okozta az inverter sérüléseit. A teljes jelentést itt tették közzé.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.