A magyar turizmus a kedvezőtlen időjárási körülmények mellett is képes jól teljesíteni: az első hét hónapban a vendégszám 7,3 százalékkal, a tavalyi rekordot is meghaladó mértékben nőtt – jelentette ki Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára. A turizmus napját felvezető tájékoztatón bemutatták a magyar turizmus új vezetőit is.
Glattfelder Béla a szeptember 27-i turizmus világnapot beharangozó eseményen bemutatta az ágazat irányításának új felelőseit: Ruszinkó Ádámot, az NGM új turizmusért felelős helyettes államtitkárát és Faragó Pétert a Magyar Turizmus Zrt. új vezérigazgatóját.
Az idei eredmények közül az államtitkár felidézte, hogy az első hét hónapban a vendégszám mellett az eltöltött vendégéjszakák száma is nőtt, 5,6 százalékkal. Az egy kiadható szállodai szobára jutó szállásdíj (bruttó RevPAR) csaknem 10 százalékkal nőtt, ami arra utal, hogy a turizmus nemcsak mennyiségében, hanem értékben is bővülni tudott. A szállásdíj-bevétel – ami a turizmus egyik legfontosabb mérőszáma – 11 százalékos növekedésében meghatározó a növekvő hazai jövedelmek, és a SZÉP-kártya hatása – mutatott rá.
A turizmus vidéken jelentősen hozzájárul a térségfejlesztéshez, a jövedelmek kiegyenlítéséhez, és a tárca arra törekszik, ha ez a jövőben is így lenne.
Ruszinkó Ádám, a tárca turizmusért felelős helyettes államtitkára kiemelte: mostantól egy minisztérium felügyelete alá került az ágazat szakmai irányítása, a marketingtevékenység és a fejlesztéspolitika is. Szavai szerint a magyar turizmus nemzetközileg is egy lépcsővel feljebb léphet, ígéretes periódus előtt áll, amelyben fontos az elindult minőségi fejlődés folytatása.
Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója elmondta: a turizmus világnapot az ENSZ turisztikai világszervezetének kezdeményezésére minden évben szeptember 27-én ünnepelik. Az idei programsorozat célja a turisztikai szakma és a lakosság figyelmének felhívása a vendégszeretet jelentőségére. Egyebek között tematikus városnézéseken, előadásokon lehet majd részt venni, a szakma képviselőinek bemutatják az új turisztikai attrakciókat.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.