Balesetveszélyes helyzetet idéztek elő és botrányosan viselkedtek azok a gyerekek, akiket állításuk szerint bántalmazott egy buszsofőr. A közlekedési társaságot két szülő is felkereste hasonló panasszal. Mint a vállalat közölte, az ügyben vizsgálatot indítottak.
Még az elmúlt héten tett panaszt a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. siklósi autóbusz-állomásának forgalmi irodájában egy anya az egyik autóbuszvezetővel szemben, aki – mint állította – bántalmazta a gyermekét a délutáni, Harkány-Kémes között közlekedő járaton.
A társaság munkatársa akkor elnézést kért a történtekért, és biztosította a szülőt, miszerint „beszélni fognak” az autóbuszvezetővel. A panaszos a választ elfogadta, írásbeli panaszbejelentéssel nem kívánt élni – közölte lapunkkal a vállalat.
Mint írták, az esetet követően panasszal jelentkezett egy másik fiatal pár is, miszerint az egyik sofőr megütötte a gyermeküket. Az autóbusz-állomás vezetője nekik is ígéretet tett arra, hogy az ügyben kivizsgálást fog indítani.
Tagadta a bántalmazást
Kérdésünkre válaszolva elmondták, hogy a közlekedési vállalat a bántalmazás tényét jelenleg még sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudja, vizsgálatot folytat az ügyben. A panaszban érintett autóbuszvezető kollégánk jegyzőkönyvi meghallgatása során elismerte, hogy indulatosan viselkedett, de tagadta a bántalmazás tényét – közölték. Az események kiváltó oka az általános iskolás gyerekek botrányos, balesetveszélyes viselkedése, illetve a velük együtt utazó felnőttek közönyös magatartása, segítőkészségének hiánya is lehetett – válaszolták kérdésünkre.
Az autóbuszvezetőnk állítása szerint ezen az iskolás járaton rendszeresen visszatérő probléma a gyerekek botrányos viselkedése. Szinte minden utazáskor ugrálnak az üléseken, rohangálnak az üléssorok között, menet közben az ülések alatt bújócskáznak, rendkívül balesetveszélyesen viselkedve játszótérnek tekintik az autóbuszt.
Csak rájuk szólt
Az autóbuszvezető több esetben felhívta a figyelmüket a helyes magatartásra, ám mint tájékoztattak, a gyerekek nem hallgattak rá. Ezt követően Kovácshidán, a megállóhelyen beszállította az utasokat és becsukta az ajtót. Indulás előtt hátrament az autóbuszban, hogy „rendet csináljon”. Az egyik gyerekre rákiabált, hogy ne rángassa a függönyt, mert leszakad. Egy másik gyerek felkarját megfogta és felemelte az ülésre, mert a két ülés között ült a földön. Azt mondta neki, hogy „addig, amíg nem akarsz leszállni, addig ott maradsz a helyeden!” A buszsofőr szavai szerint „a körülményekre való tekintettel lehet, hogy kissé indulatos volt, de más tettlegességre nem került sor.”
Még nem volt példa hasonló esetre
A közlekedési vállalat jelezte: hasonló esetről nincs tudomásuk, az autóbuszvezető viselkedésére a fentieken túl eddig senki nem tett panaszt. A további lépéseket, szankciókat a vizsgálat eredményei fogják meghatározni. További vizsgálatokra és tanúmeghallgatásokra lesz még szükség. Mint ismertették, a panaszos szülők elmondása szerint az autóbuszon utazott egy pedagógus is.
A vizsgálat eredményétől függetlenül tervezzük, hogy felvesszük a kapcsolatot a tanulók iskolájával és az érintett önkormányzatokkal is, hogy együtt segítsük elő a gyerekek kulturált módon történő közlekedését, előzzük meg a hasonló balesetveszélyes helyzetek további kialakulását – közölte a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. Mint fogalmaznak, közösen kell segítenünk autóbuszvezetőinket abban, hogy figyelmüket ne vonják el az autóbusz utasterében zajló „rendkívüli” események, hogy csak a közúton folyó biztonságos közlekedésre kelljen koncentrálniuk.
Nagyobb figyelmet fordítanak a képzésekre is
A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. a rendszeres autóbuszvezetői oktatások alkalmával még nagyobb figyelmet kíván fordítani a konfliktushelyzetek megfelelő módon történő kezelésére, az autóbuszvezetők konfliktustűrő képességének növelésére, melynek része a gyermekekkel történő megfelelő kommunikáció is.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.