Véget ért az apróhirdetések médiaháborúja

Életmód - szerző: KT

Évek óta harcban állt egymással a Jófogás és az OLX. A médiahadjárat milliárdokba került, miután a megerősödött Jófogást pillanatok alatt lenyomta az Apród, később OLX. A két tulajdonos, a norvég Schibsted és a dél-afrikai Naspers nemrég megállapodott a piac felosztásáról.

 

 

A Jófogás.hu 2010-ben indult, gyakorlatilag a nulláról. 2011-ben megjelent a piacon az Apród, amit a Naspers lengyel leányvállalata, az Allegro Group üzemeltetett. Ennek a cégnek a tulajdona egyébként a Vatera is. Később az Apródból lett az OLX, és 2011-ben elkezdődött a két hirdetőóriás marketingversenye, amiben 2013 után az OLX jeleskedett igazán, ezért 2014-ben a Jófogás megvette az Express.hu oldalt, valamint a Használtautó.hu-t is.

 

A Jófogás vásárlásai nem vezettek eredményre, az utolsó mérlegek szerint fele annyi látogatója és hirdetése volt, mint az OLX-nek, ahol ráadásul nincs is 30 napnál régebbi hirdetés.

 

A nemrégiben megszületett piacfelosztási egyezmény nem csak hazai viszonylatban jelentős, hiszen Európán kívül Brazília, Indonézia, és Thaiföld is érintett a piac szegmentálásában. Egy biztos: a Naspers eladja a Schibstednek a magyar OLX platformot, így hazánkban a Jófogás felülete lesz a domináns. Az apróhirdetéses oldal mos kereshet igazán csak nagy pénzt, de korai lenne azt találgatni, mit kezd monopóliumával az idáig ingyenes szolgáltatást kínáló apróhirdetéses portál.


A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.